תיעוד הירי לעבר רכב המחבלים

המאבק בטרור - לאור יום: כוחות הביטחון חיסלו אחר הצהריים (ראשון) סמוך לג'נין שלושה מחבלים פלסטינים שהיו לפי החשד בדרכם לפיגוע בטווח המיידי. בתיעוד מהזירה (בפתח הכתבה) נראים הלוחמים יורים לעבר הרכב שבו שהו המחבלים. ברכב נמצא רובה M-16 ששימש את החוליה.
שלושת המבוקשים נורו למוות ברכבם במהלך פעילות משותפת של הימ"מ, מג"ב וצה"ל בהכוונת שירות הביטחון הכללי. כעת נבדק אם השלושה שחוסלו קשורים לאירועי פח"ע נוספים. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.
בהודעה משותפת לצה"ל, שב"כ ומג"ב נמסר כי "כוחות הביטחון פעלו להסרת איום מיידי וסיכלו חוליית מחבלים שיצאה ממחנה הפליטים ג׳נין אשר הייתה בדרכה לביצוע פיגוע. ראש החוליה שנהרג הוא נאיף אבו סויס, בן 26 ממחנה הפליטים ג'נין, שהיה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ובקידום פעילות צבאית בהכוונת גורמי טרור מרצועת עזה". על מחסניות חברי החוליה הודבקו תמונות של מחבלים מג'נין שחוסלו בעבר.
5 צפייה בגלריה
חילופי אש בג'נין
חילופי אש בג'נין
תיעוד הירי לעבר רכב המחבלים
5 צפייה בגלריה
חילופי אש בג'נין
חילופי אש בג'נין
הזירה ליד ג'נין
5 צפייה בגלריה
כלי הנשק של אחד המחבלים שחוסלו
כלי הנשק של אחד המחבלים שחוסלו
הרובה והמחסניות שאותרו ברכב המחבלים
5 צפייה בגלריה
נאיף אבו סויס אחד המחוסלים בג'נין
נאיף אבו סויס אחד המחוסלים בג'נין
ראש החוליה שחוסלה נאיף אבו סויס
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהתייחסו לחיסול חוליית המחבלים: "זו הייתה פעולה מדויקת, משמעותית ומהירה של אוגדת איו"ש, פיקוד מרכז, שב"כ וימ"מ, בפעם השנייה של צה"ל באזור ג'נין בשבוע האחרון (הפעילות הקודמת הייתה מעצר חוליה. י"ז). החוליה החלה לנסוע בצהריים בציר 60 לכיוון מבוא דותן וסוכלה ליד הכפר עראבה במארב של כוח ימ"מ. מודיעין שב"כ הכווין את הלוחמים ודייק אותם על כמות המחבלים ברכב, שלושה במספר. הם כבר היו בתוך מסלול פיגוע ולכן פעלנו לסכלם כך. לשלושה אין בהכרח שיוך ארגוני.
"לכוח הימ"מ הייתה מעטפת של סיירת גולני וחפ"ק של מח"ט מנשה אלוף-משנה אריק מויאל ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט. הייתה הבנה שיהיה קרב ולכן מההתחלה הכוונה הייתה להסיר את האיום והכוונה. להערכתנו, הם היו בדרך לבצע פיגוע ירי בדומה לזה שנהרג בו לאחרונה מאיר תמרי (שנורה למוות ליד היישוב חרמש. י"ז) באותו אזור. הייתה לנו התרעה ובהתאם נערכנו. ברכב נמצאו מספר מחסניות ולהערכתנו הם תכננו לבצע פיגוע ירי מרכב חולף כאיום מרכזי בחודשים האחרונים. על הפיגוע בתל אביב אתמול לא היה לנו מודיעין מקדים ואם היה - היינו נוקטים בפעולה דומה של סיכול מראש. אין לנו התרעות על ירי רקטות מעזה בתגובה אך אנו ערוכים לתרחישים שונים".

רצח בתל אביב, פלסטיני ירוי ליד רמאללה

הפעילות בגזרה המתוחה אירעה יום אחרי שמחבל פלסטיני שזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי באזור ג'נין רצח את הסייר חן אמיר בפיגוע ירי ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. המחבל כאמל אבו-בכר (22) פתח באש לעבר אמיר וחברו הסייר, לאחר שעורר את חשדם, ופצע אותו באורח אנוש. הסייר השני חיסל את המחבל, מותו של אמיר נקבע בבית החולים איכילוב.
הסייר שנטרל את המחבל סיפר: "אני ושותפי נסענו על ציר אלנבי ופנינו שמאלה לכיוון מונטיפיורי. זיהינו מישהו חשוד שעמד בפינת הרחוב של נחלת בנימין. כשהוא ראה אותנו מגיעים עם האופנועים הוא לא יצר איתנו קשר עין וזה העלה לנו את רמת החשד. הסתובבנו על המדרכה על מנת לבדוק אותו, ותוך כדי ששותפי העמיד את האופנוע החשוד שלף אקדח מאחורי גבו והתחיל לירות לעברו.
"שלפתי את האקדח, הוא ניסה לירות גם לעברי, ורדפתי אחריו עד שנפל והאקדח עף ממנו. באותו שלב עצרתי את הירי, עמדתי עליו עם הנשק שלא יזוז, וקראתי לכוחות שיטפלו בחברי".
5 צפייה בגלריה
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
הסייר שנרצח בתל אביב חן אמיר
(מתוך פייסבוק)
במקביל, בליל שישי אירע עימות בין מתנחלים לפלסטינים בכפר בורקה ליד רמאללה שבמהלכו נורה למוות הצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן (19). יחיאל אינדור, תושב עפרה שנפצע קשה במהלך העימותים, נעצר על-ידי המשטרה בחשד לרצח הצעיר הפלסטיני. כמו כן נעצר אלישע ירד, הדובר לשעבר של ח"כ לימור סון הר-מלך, בחשד למעורבות ברצח ושיבוש הליכי חקירה.
הישראלים טוענים שמדובר בירי מתוך הגנה עצמית. בית משפט השלום בירושלים האריך הלילה את מעצרם של אינדור וירד בחמישה ימים. מוקדם יותר היום נחשף ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ראש השב"כ רונן בר הזהיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הטרור היהודי מלבה את זה הפלסטיני - ומי שמרוויחים הם חמאס והג'יהאד האיסלאמי.