לאחר שהתפזרה מחאת משפחות החטופים והחללים במחסום כרם שלום, שבמהלכה מאות מפגינים חסמו מאז שעות הבוקר את משאיות הסיוע ההומניטרי ומנעו מהן לעבור לרצועת עזה, התברר כי רק תשע משאיות נכנסו היום (רביעי) דרך המעבר - מתוך 60 שהמתינו. 51 המשאיות הנותרות חזרו חזרה למצרים. במקביל, כניסת המשאיות דרך מעבר רפיח התקיימה כסדרה - ודרכו נכנסו 106 משאיות, אחרי שנבדקו במעבר ניצנה.
המשאיות במחסום כרם שלום
(צילום: תומר שונם הלוי)

כאמור, במהלך היום מוחים מתנועת "צו 9" חסמו במשך כ-7 שעות את משאיות הסיוע, בקריאה לשחרור החטופים. "אף סיוע לא עובר - עד שאחרון החטופים חוזר, לא מעבירים ציוד לאויב", מסרה התנועה במהלך המחאה. בין מאות המפגינים שהגיעו למקום נמצאו בין היתר בני משפחה של חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה, נציגי משפחות חטופים, אנשי מילואים ששוחררו משירות ואזרחים שפונו מבתיהם בצפון ובדרום.
נהג משאית שהתראיין לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" אמר כי הנהגים הודיעו על האירועים בכרם שלום לביטחון המצרי, וביקשו שתהיה איתם הגנה במהלך הגעתם למעבר, בטענה שהם מפחדים על חייהם. הנהג ציין שהמשאיות היו עם דגלי מצרים וסמל האו"ם".
הכותרת
למה חמאס תקף את עורקי החמצן של הרצועה?
19:46
2 צפייה בגלריה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
מוחים חוסמים בכרם שלום את משאיות האספקה לרצועת עזה
צופית, שגיסה אליקים חטוף בעזה

המוחים סיפרו כי במעבר נמצאו כוחות רבים של חיילים ושוטרים, שניסו למנוע מהם לעצור את המשאיות. במהלך ההפגנה מספר המוחים הצטמצם לעשרות אנשים. צופית ליבמן, שגיסה אליקים עבד כמאבטח בפסטיבל "נובה" ברעים ונחטף לרצועת עזה, אמרה ל-ynet: "הגעתי לכאן כדי למחות על העוול הנורא שהחטופים מקבלים חצי פיתה ביום במקרה הטוב. אנחנו אפילו לא יודעים אם אליקים שלנו בחיים, ולעומת זאת מחבלי החמאס והאזרחים שמחפים על הפשע מקבלים שיירות של משאיות עם אוכל, ציוד ותרופות. נמשיך להגיע לכאן עד שהחטופים יחזרו הביתה".
חנה גיאת, חברת מטה ארגון "אימהות הלוחמים", שילדיהן נלחמים בימים אלו ברצועה, מסרה כי "כל סיוע לחמאס צריך להיות מותנה בהחזרת החטופים ופירוק ארגון הטרור מנשקו". האימהות מהארגון נשאו במחאה שלטים עליהם כתבו: "הסיוע ההומניטרי הורג את חיילי ישראל". לדבריהן, "לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לספק סיוע לחמאס, המאפשר לו להמשיך ולשרוד ובכך לסכן את חייל צה"ל הלוחמים בעזה".