לאחר נחיתת המטוס המיועד לטיסת ארקיע IZ606 אמש (חמישי) בדובאי, התגלתה תקלה טכנית שלא אפשרה את המראתו. למעלה מ-100 נוסעים מתוסכלים נתקעו באיחוד האמירויות במשך שעות ארוכות בלי פתרון, חלקם שכבו על ספסלים וישנו על רצפת נמל התעופה עם ילדיהם. לטענתם, איש מחברת ארקיע לא יצר איתם קשר והנחה אותם מה לעשות. חלקם, בלית ברירה, נאלצו לקנות כרטיסי טיסה בחברות תעופה אחרות כדי לחזור הביתה לישראל, כשהבינו שאין טיסה חלופית של ארקיע בקרוב. לדבריהם, גם לינה במלון לא הוצעה להם. רק מאוחר יותר הודיעה ארקיע שתוציא טיסה מיוחדת הערב.
נוסעים נתקעו בנמל התעופה בדובאי לאחר ביטול הטיסה של חברת ארקיע
3 צפייה בגלריה
 נוסעים נותרו בשדה התעופה בדובאי לאחר ביטול הטיסה של חברת ארקיע
 נוסעים נותרו בשדה התעופה בדובאי לאחר ביטול הטיסה של חברת ארקיע
"בארקיע לא נתנו פתרון שהולם את העלויות בשטח". נוסעים שנתקעו בדובאי
אלכסנדר ענבר ומשפחתו, המונה שש נפשות, נאלצו לרכוש שישה כרטיסים חדשים ב-2,000 דולר לטיסת פליי דובאי שיוצאת הערב לישראל. הם ייאלצו להעביר עוד שעות רבות בנמל התעופה בדובאי בלי אוכל. "אפילו מים לא באו להציע לנו כאן. בושה", ציין אלכסנדר. "אנחנו תקועים כבר למעלה משמונה שעות בשדה התעופה בדובאי עם 100 נוסעים נוספים בגלל תקלה במטוס. הטיסה שהייתה אמורה לצאת לתל אביב בוטלה ועדיין לא קיבלנו מענה, לא מחברת התעופה ולא משדה התעופה. ליד הגייט יושבות משפחות עם ילדים, לא קיבלנו מים ואוכל, אף אחד לא מטפל בנו. הילדים ישנים כאן על הרצפה".
לדבריו, "הציעו לנו 100 דולר כדי לחפש מלון, שזו בדיחה. מה אפשר לשלם בסכום זעום כל כך? ומי יודע בכלל כמה לילות ניתקע כאן ומתי החברה מתכוונת להוציא מטוס תקין חלופי? אף אחד לא מדבר איתנו. התארגנו כאן כל הנוסעים ופתחנו קבוצה במטרה להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת ארקיע".
3 צפייה בגלריה
 נוסעים נותרו בשדה התעופה בדובאי לאחר ביטול הטיסה של חברת ארקיע
 נוסעים נותרו בשדה התעופה בדובאי לאחר ביטול הטיסה של חברת ארקיע
"יושבות כאן משפחות עם ילדים". נוסעים שנתקעו
נוסע נוסף בשם יוסי, שנתקע גם הוא עם משפחתו בנמל התעופה בדובאי, אמר: "‏חברת ארקיע לא פיזרה אף נוסע לבית מלון עד רגע זה. כולנו נאלצים לשהות כאן שעות רבות של המתנה בלי דד-ליין ובלי פתרון, ואף אחד לא מסביר לנו או מכוון אותנו מה לעשות. כולנו ביחד, כל הנוסעים נמצאים באזור הכיסאות בשדה. אף נציג של ארקיע לא דיבר ולא הסביר מה קרה ולמה. שלחו עובד מקומי הודי שתקשר דרך הטלפון, לא ברור עם מי, והגביל את ההליכה למלונות לעד 100 דולר ללילה, בלי לומר מתי תהיה הטיסה החלופית – כך שאף אחד כמעט לא יצא והלך למלון".
משפחה נוספת שנתקעה שעות בנמל התעופה הוסיפה: "הנוסעים טרם פגשו נציג רשמי של חברת ארקיע. יש בחור שהזדהה בפנינו כאיש תפעול של השדה, ולאחר כשלוש שעות 'החליף תפקיד' והפך להיות נציג ארקיע. אלו המסרים שהוא העביר אלינו: לחברת ארקיע אין פתרון חלופי לביטול הטיסה; ⁠כל נוסע ייאלץ לחזור לדובאי ולהזמין בעצמו את המלון (לא נקב בתאריך יעד מתי אמורים לצאת מהמלון); הוא ⁠דחק בכל הנוסעים לצאת משטח השדה ואף איים שאם לא יעשו זאת, הם לא ימשיכו בטיפול בנוסעים. עוד טען 'הנציג' של ארקיע שכל נוסע יהיה זכאי לכ-100 דולר ליום. מה זה בדיוק אמור היה לכסות, אם בכלל?! משפחה בת שש נפשות, למשל, צריכה יותר מחדר אחד, ויש עלויות של מוניות הלוך וחזור שוב לעיר. בארקיע לא נתנו פתרון שהולם את העלויות בשטח".
עוד היא הוסיפה כי "הבחור שינה ארבע פעמים גרסאות בתוך שלוש שעות. על כל זה ניקח בחשבון שארקיע לא טסה בשבת, ביום ראשון הקרוב ערב חג ויש סבירות לא מבוטלת שהנוסעים ייאלצו להמתין עד ליום שלישי".
בחברת ארקיע מסרו: "הוצע 100 דולר לנוסע שיבחר ללכת לבית מלון. לאחר נחיתת המטוס אמש (יום ה') בדובאי, התגלתה תקלה טכנית, שלא מאפשרת את המראתו כרגע. הוצע לנוסעים להתפזר למלונות ולקבל החזר על כך בהמשך. הערב ארקיע תוציא טיסה במיוחד, כדי להחזיר את השבים מדובאי לארץ. הודעה על כך יצאה לנוסעים. ארקיע שמה דגש על בטיחות הטיסה והנוסעים לפני הכול".