אחרי שכינה את התקציב המוצע "גרוע" והחרים את ההצבעה עליו בקריאה ראשונה, שר הכלכלה ניר ברקת חוזר בו ומביע תמיכה. זאת הודות לתוספת תקציבית של 240 מיליון שקל למשרדו, שמיועדים לדבריו לסיוע לבעלי עסקים בפריפריה. צפו בדברים של ברקת בכניסה לישיבת הממשלה:
ניר ברקת בפתח ישיבת הממשלה

"אני שמח לבשר שהגענו להסכמה עם משרד האוצר ואגף תקציבים על תוספת של 240 מיליון שקל, שהולכים לסיוע לעסקים בפריפריה בזמן המלחמה, לצמיחה ולהצלחה", אמר ברקת. "אני רוצה להודות לראש הממשלה, לשר האוצר, לאנשי אגף תקציבים וליו"ר ועדת הכלכלה שנרתם לעניין. לצד המלחמה בעזה, לצד הניצחון הצבאי, אנחנו חייבים גם ניצחון כלכלי. אנחנו חייבים שהעסקים ישרדו ויצמחו. חייבים שתהיה הצלחה בכלכלה. על הדברים האלה אני נלחם, ובעזרת השם הסיוע שקיבלנו ועוד נקבל יעשה את שלו".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, בירך על הסיכום התקציבי בין משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה, שהושג בין היתר על רקע הדיון שקיימה הוועדה ביום חמישי האחרון והלחץ שהפעילה.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשאל בכניסה לישיבה לגבי העברת כספים ליו"ש, והשיב: "אני לא צריך להתעקש. התקציבים האלה עברו בהחלטת הממשלה והם צריכים להיכנס לתקציב. אזרחי יו"ש הם לא אזרחים סוג ד'. הם משלמים מיסים, עושים מילואים, תראו כמה מהם קברו את בניהם במלחמה הזאת. זה לא כסף קואליציוני. זה כסף מקצועי שנדרש ביטחונית. במשמרת שלי לא יופלו לרעה ולא תהיה אפליה בין דם לדם. כל התקציב הזה אושר בממשלה כחלק מתקציב המלחמה".
בשבוע שעבר נעדר ברקת מההצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת על מסגרת הגירעון של התקציב. מוקדם יותר, החרים גם את ישיבת סיעת הליכוד בנושא. גורמים בסביבתו אמרו: "הוא הבהיר לנתניהו שלא יצביע בעד תקציב גרוע שירסק את הכלכלה, יש גבול". ברקת דרש מנתניהו להזרים כספים נוספים לטובת הפריפריה והצמיחה הכלכלית.
חרף הביקורת על התקציב המתוקן, בעיקר סביב חלוקת "הכספים הקואליציוניים", הכנסת אישרה ביום רביעי שעבר את תוספת התקציב לשנת 2023 בקריאה ראשונה ברוב של 62 בעד מול 53 נגד. חברי המחנה הממלכתי, בראשם השר בני גנץ, התנגדו - אך גם בליכוד לא כולם תמכו. חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד אמנם תמך, אך אמר במליאה כי "נעשתה כאן טעות חמורה".