תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
( צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מצלמות אבטחה באזור המקום שבו הפגינו מאות חרדים קיצונים ברחוב בר אילן בירושלים ביום חמישי האחרון תיעדו את רגעי דרדור הפח הבוער שמחץ אישה בת 40 על קיר - וגרם לפציעתה באורח קשה. הפצועה, מירל דז'לובסקי, אם ל-11, עדיין מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים שערי צדק.
6 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
הפח הבוער
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת )
עד כה, מלבד שני העצורים הראשונים מאותה הפגנה, לא נעצרו עוד מתפרעים שהשתתפו בה. השניים בכל מקרה לא חשודים בדרדור הפח לעבר דז'לובסקי. "בהמשך צפויים מעצרים נוספים", נמסר מהמשטרה. היום, דקות לאחר פרסום התיעוד, הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.
המחאה בשכונת מאה שערים, על מעצרו בשבוע שעבר של חשוד בהצתת חנות סלולר לפני כמה חודשים, החלה ביום חמישי בסביבות השעה 9 בערב, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו צירים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה, ויידו אבנים לעבר השוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו, אבל אחד מאלו שדורדרו פגע כאמור באישה. תחילה פונתה דז'לובסקי במצב קל לבית החולים כשהיא סובלת מפגיעה בצלעות ובבטן, אבל במהלך הלילה החמיר מצבה.
(צילום: חיים גולדיטש)

6 צפייה בגלריה
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
החשוד בהצתת החנות, יהושע דדון, בדיון בהארכת מעצרו היום
(צילום: חיים גולדיטש)
6 צפייה בגלריה
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
אותו חשוד בהצתת חנות הסלולר, יהושע דדון, הובא היום לדיון שני בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. נציג המשטרה ביקש בדיון להאריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים, ובקשתו התקבלה. "הוא חשוד בעבירות חמורות של הצתה של מבנה של חנות סלולר שממוקמת תחת מבנה מגורים. דבר שמעצים את המסוכנות", אמר נציג המשטרה. עו"ד רועי פוליטי, סנגורו של החשוד, אמר כי "השארתו במעצר היא רק לשם בישולו והוא בעצם לא נחקר מאז יום רביעי. אשתו של החשוד ילדה השבוע ומגיע לו מזל טוב והוא נצרך בביתו".
ממחוז ירושלים של המשטרה נמסר לאחר האירוע: "בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינן לבין מחאה כחוק - אין כל קשר. אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, וגם כלפי עוברת אורח שנפצעה קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, יידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים - אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק".
המהומות בירושלים ביום חמישי
(צילום: איתמר כרמון, זושא לוסטיג, חדשות כל העולם, תיעוד מבצעי מד"א)

6 צפייה בגלריה
הפרות סדר בירושלים
הפרות סדר בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
בבוקר שאחרי הפציעה הקשה, מתח יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקורת על הח"כים של המפלגות החרדיות. "שוחחתי עם קצין משטרה בכיר בירושלים שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח"כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכול כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת", אמר. "יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכול כדי להיאבק נגד זה".
אחריו התייחסו למקרה ראשי הקואליציה העתידית, שגינו את המתפרעים וקראו למשטרה לעצור את המעורבים. יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, הגיב: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה, חייבת להיעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר: "הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות אינן מחאה, אלא חילול ה' ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין".