ת"א: נהג מונית יצא עם אלה מול מפגינים
(צילום: אודי סלמנוביץ')

ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית פתחו הבוקר (שלישי) ביום שיבוש נוסף, ומאז שעות הבוקר נחסמו צירי תנועה ורחובות בערים מרכזיות ברחבי הארץ. החל משעות הצהריים המחאה התמקדה בתחנות הרכבת - והמשטרה אף סגרה את הכניסה לחלק מהן. 47 מוחים נעצרו במהלך היום, וכמה תקריות אלימות נרשמו במוקדי מחאה שונים.
2 צפייה בגלריה
נהג מונית יצא עם אלה להכות מפגינים
נהג מונית יצא עם אלה להכות מפגינים
עימות בין מפגינים לנהג מונית בצומת הפיל בתל אביב
(צילום: אודי סלמנוביץ')
מיקום התאונה בכביש 531

במהלך הבוקר חסמו המפגינים את שדרות רוטשילד בלב תל אביב ואת הנתיבים המובילים לבניין הבורסה. צוות ynet תיעד נהג מכונית שילדיו במושב האחורי, וכשאיבד סבלנות לחץ על דוושת הגז ופגע במפגינים שצעדו לפניו. לא דווח על נפצעים מהאירוע. בצומת הפיל בצפון תל אביב תועדו עימותים בין נהגים למפגינים. נהג מונית יצא מרכבו עם אלה וניסה לתקוף את המוחים. מוקדם יותר התפתח עימות פיזי בין רוכב אופנוע למפגין.
במהלך ההפגנה מול הרבנות בירושלים זרקו שכנים מבניין סמוך ביצים על המוחים ושפכו עליהם מים. בצומת עמיעד יצא נהג ממכוניתו על מנת להתעמת עם מפגינים. הוא נעצר על ידי שוטרים שחצצו ביניהם.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: גבר יצא לתקוף מפגינים בצומת עמיעד
תיעוד: גבר יצא לתקוף מפגינים בצומת עמיעד
נהג שעוכב בהפגנה בצומת עמיעד בגליל
(מתוך טוויטר)
שני מפגינים נעצרו בעין המפרץ בטענה כי תקפו שוטרים
(צילום: טלי עוז-אלבו)

בכביש 531 בשרון נפצעה באורח קשה אישה שיצאה ממכוניתה בניסיון לחסום את הנתיב באופן עצמאי. היא פונתה לבית החולים בילינסון ונהג הרכב הפוגע עוכב לחקירה.
מפגינים חסמו את צומת עין המפרץ בכביש 4 סמוך לעכו, ופונו בכוח על-ידי כוחות המשטרה במקום. המשטרה עצרה שני מוחים ומסרה כי "אחת מהן תקפה שוטרת לאחר שהתבקשה לעלות לכביש, והשני תקף שוטר במהלך מעצר המפגינה הראשונה".
עימותים במחאה בירושלים: שוטר תועד חונק מפגין
(צילום: לירן תמרי)

שלושה מפגינים נעצרו "באלימות יוצאת דופן" בצומת הגומא
(צילום: טלי עוז-אלבו)

במהלך המחאה בכיכר המשטרה בחדרה נפגעו שתי מפגינות מחומר צורב ולא מזוהה שרוסס לעברן. ככל הנראה מדובר בגז פלפל. צוות מד"א פינה אותן לבית החולים הלל יפה בעיר כשהן סובלות מצריבות. בנוסף גבר וילד התפנו עצמאית. הנסיבות לא ברורות וזהות החומר אינה ברורה. כחצי שעה לאחר מכן, נהגת נעצרה לאחר שירדה מרכבה וירתה עם רובה מים לעבר המפגינים במקום. היא נלקחה לחקירה. אירוע דומה התרחש הערב גם בכרכור, שם גז פלפל רוסס לעבר מפגינים מרכב שחלף במקום. צוות מד"א פינה שלושה שנפגעו לבית החולים.
בירושלים נרשמו עימותים קשים בין כוחות המשטרה למפגינים, לאחר שעשרות מוחים פרצו מחסום ורצו לכיוון רחוב שלא אושר בתוואי הצעידה. במהלך הניסיונות לבלום את ריצת המוחים, קצין משטרה בדרגת רב-פקד תועד אוחז מפגין בגרונו וחונק אותו.
גם בצומת הגומא התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים שחסמו את הכביש, ומארגני המחאה טענו כי "מדובר באלימות יוצאת דופן". המשטרה עצרה שלושה מפגינים במקום.
  • בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום