סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
(מתוך האינסטגרם)

סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד), שתועד בחגיגות סוף השנה האזרחית במסיבה פרטית בקיסריה כשהוא ללא מסכה, הודיע היום (שלישי) כי נדבק בקורונה ונכנס לבידוד. כמו חברי קואליציה אחרים, גם רול תקף בעבר בחריפות מספסלי האופוזיציה את התנהלות הממשלות הקודמות - וככל הנראה היה מעדיף למחוק חלק מציוציו בעבר. כך למשל, בתחילת מרץ 2020, צייץ רול לאחר ששר הבריאות דאז יעקב ליצמן הפר הנחיות: "נתניהו, אתה חייב לפטר את ליצמן. זה מעבר לפוליטיקה, זה חיי אדם".
3 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
סגן שר החוץ עידן רול
(צילום: ראובן קסטרו)
3 צפייה בגלריה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
רול רוקד במסיבה ללא מסכה
(מתוך האינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
שר הבריאות לשעבר ליצמן
(צילום: יואב דודקביץ')
גם יו"ר מפלגתו של רול, יאיר לפיד, צייץ אז כי "אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה".
ביולי 2020 אף קרא רול לציבור לא לציית לסגר מלא, אם זה יוטל. "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".
ב-3 במרץ 2021 כתב רול בטוויטר על ממשלת נתניהו-גנץ: "מכל העולם מתקשרים לשאול איך ממשלת נתניהו-גנץ מצליחה לפשל בכל הזדמנות. אזרחים ישראלים עולים על טיסה הביתה כמו רולטה מבלי לדעת מה יהיה הנוהל העדכני כשינחתו. העיקר שהליכוד ממשיכים להאשים את היועמ״ש במחדלים שלהם. צריך פה ממשלה שפויה. חלאס".
השר מאיר כהן על התיעוד של סגן השר: אנו כשרים צריכים לשלש את הזהירות כי מסתכלים עלינו
(צילום: אלכס גמבורג, נויל האריס)

מטעמו של רול נמסר היום כי הוא נבדק בעקבות חשיפה של בן זוגו, הזמר הראל סקעת, לחולה מאומת מצוות ההפקה באחת מהופעותיו - והיום התקבלה התוצאה החיובית והוא נכנס לבידוד. גם סקעת עצמו נדבק.
דוברו של רול אמר כי במסיבה שפקד, ככל הידוע לא היו מאומתים נוספים, וכי הוא חש בטוב ואינו חווה תסמינים. עוד נמסר כי סגן השר עובד במתכונת של קפסולות בהתאם להנחיות משרד החוץ, וכל העובדים שבאו איתו במגע יעברו היום בדיקת קורונה. "סגן השר רול לא היה בישיבת הסיעה של יש עתיד אמש ולא בא במגע עם חברי כנסת השבוע", צוין.
את התיעוד שעורר סערה פרסם סקעת באינסטגרם - ומחק אותו לאור הביקורת שספג. שר החוץ ויו"ר מפלגתו של רול, יאיר לפיד, קיים איתו שיחת הבהרה בעקבות התיעוד אך לא נזף בו. "למרות שרול אמר שלא עבר על הנהלים, לפיד הבהיר שמצופה מאנשי ציבור להקפיד הקפדה יתרה על נראות כדי לתת לציבור דוגמא אישית", נמסר מלשכתו של לפיד שלא הבהיר אם הוא נזף בו בפועל.