מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכם היום (חמישי) בוושינגטון את פרטיה של חבילת סיוע אמריקנית חדשה בהיקף של 8.7 מיליארד דולר על רקע מלחמת "חרבות ברזל": 3.5 מיליארד דולר למימון רכש חיוני, שכבר הועברו למשרד הביטחון במהלך ביקורו של זמיר בארה"ב, ו-5.2 מיליארד דולר למערכות ההגנה האווירית - כיפת ברזל, "קלע דוד", "חץ" ומערכת הלייזר שבפיתוח – שיועברו בהתאם לסיכומים שהושגו.
חיל האוויר עושה מאז פרוץ המלחמה שימוש רב בטילים המיירטים של כיפת ברזל (שחלקם מיוצר בכספי הסיוע האמריקני), ולאחרונה גם בקלע דוד וחץ, ורוב הסכום יופנה לשם בדחיפות.
מערכת קלע דוד - תיעוד:
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

1 צפייה בגלריה
פצצות טון של בואינג
פצצות טון של בואינג
פצצות במשקל טון. המשלוח מושעה
(צילום: יואב זיתון)
3.5 מיליארד הדולרים המיועדים לרכש החיוני כבר הופקדו בחשבון משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב. ארה"ב טרם הפשירה את משלוח הפצצות הכבדות במשקל טון שאותו בלם ממשל ביידן על רקע הפעולה ברפיח, אולם כל יתר הפצצות עד משקל חצי טון יגיעו לישראל.
המנכ"ל זמיר שוהה בבירת ארה"ב בשליחות שר הביטחון יואב גלנט, לסדרת פגישות עם בכירים בפנטגון, בהם תת-מזכיר ההגנה למדיניות (בפועל) אמנדה דורי, ותת מזכיר ההגנה לרכש, ד"ר וויליאם לפלנט. בהמשך הוא ייפגש עם בכירים נוספים בממשל.
הדיונים שקיים עסקו בחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים והאסטרטגיים בין מערכות הביטחון של שתי המדינות, ובהמשך תהליכי ההצטיידות, המיידיים וארוכי הטווח, לתמיכה במאמץ המלחמתי של ישראל ולשימור יתרונה האיכותי באזור.
גורם ביטחוני הגדיר את ביקורו של זמיר בוושינגטון "ביטוי נוסף לקשר האסטרטגי העמוק והממושך בין ישראל לארה"ב, ולמחויבות החזקה של האמריקנים לביטחון ישראל ולהבטחת יכולותיה מול האיום מאיראן ומארגוני הטרור הנתמכים על ידה באזור".
אל זמיר התלוו נספח ההגנה בארה"ב, אלוף הדי זילברמן; ראש משלחת הרכש בניו יורק, אבירם חסון; ראש מינהלת "חומה" במפא"ת, משה פתאל; נציג משרד הביטחון בוושינגטון עומר חיים ובכירים נוספים.