2 צפייה בגלריה
צבי גור
צבי גור
צבי גור
(צילום: ערוץ 13)
הפרקליטות הודיעה הערב (חמישי) כי בכוונתה לערער בפני בית המשפט המחוזי על החלטת ועדת השחרורים מאתמול, לפיה צבי גור ישוחרר מהכלא באופן זמני בשל מצבו הרפואי.
גור, רוצח הילד אורון ירדן שמרצה מאסר עולם, אושפז במצב קשה לאחר שחלה הידרדרות במצבו. ועדת השחרורים, כאמור, הסכימה לשחררו בעקבות חוות דעת שהוצגה, לפיה מדובר בימיו האחרונים. בפרקליטות ביקשו עיכוב ביצוע.
"הודעת הפרקליטות מרגישה כמו רדיפה אישית, נקמנית וחסרת כל תכלית משפטית", זעם סנגורו של גור, עורך הדין אייל אלון. "האסיר לא משוחרר לביתו, אלא נשאר בתוך בית החולים בלי שמירה של סוהרים בחדר. הוא ממילא מורדם ומונשם ולא יכול ללכת". לדבריו, "הערעור הוא משיכת זמן כדי להשיג תעודת פטירה".
רוצח הילד אורון ירדן מורדם ומונשם: האם ישתחרר מהכלא? ריאיון עם פרקליט המשפחה
(צילום: שחר גולדשטיין)

בתחילת השבוע הועבר גור למרפאה במרכז הרפואי של שב"ס, עד שביום שלישי חלה הדרדרות נוספת במצבו שחייבה את פינויו לבית החולים אסף הרופא, שם אושפז כשהוא מונשם ומורדם.
יצוין כי משמעות ההחלטה לשחררו היא בעיקר סמלית. כל עוד הוא מאושפז - גור לא נחשב אסיר. הוועדה קבעה כי ככל שמצבו ישתפר - יש לקיים דיון נוסף, והוא לא ישוחרר ללא החלטה. בכל מקרה, הוועדה קבעה לדון בעניינו בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
אורון ירדן
אורון ירדן
אורון ירדן
(באדיבות רון הנטמן)
הרצח זעזע בזמנו את המדינה כולה. הילד אורון ירדן טייל על אופניו במרכז המסחרי ביישוב סביון וגור, שלבש מדים, פיתה אותו לעלות למכוניתו. שלושה ימים אחרי החטיפה גור חנק את הילד למוות. כשהתקשר להוריו של אורון ודרש כופר - הוא כבר לא היה בחיים.
עו"ד אייל אלוןעו"ד אייל אלוןצילום: שמוליק דודפור
גור השאיר את גופתו של אורון ירדן במכונית בפתח תקווה, ונסע להוד השרון כדי לקבל את דמי הכופר. למחרת חזר למכוניתו וקבר את הילד בנתניה. במשך חודש וחצי הוא הצליח לחמוק - ואז נעצר משום שהכסף שקיבל היה מסומן. גור הוא האסיר הוותיק בישראל.
באותה שנה נידון גור למאסר עולם בגין עבירת הרצח שבה הורשע. כמו כן, הוא נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות נוספות - בהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו.
ב-1999 נקצב עונשו של גור ל-45 שנים שאמורות להסתיים ב-2025. בשנים האחרונות הוא העלה לא אחת בקשות לשחרור מוקדם, אך נתקל בסירוב פעם אחר פעם.