הסרטון והבעת ההלל למחבלים מג'נין

צה"ל הודיע בצהריים (רביעי) כי חמישה חיילים במרכז התובלה באט"ל נשפטו היום בדין משמעתי לעונשי מחבוש ממושכים בעקבות הסרטון שבו הביעו תמיכה במחבלים מג'נין. ארבעה חיילים נשפטו ל-30 ימי מחבוש וחייל נוסף נשפט ל-21 ימי מחבוש.
מצה"ל נמסר כי הוא מגנה את הדברים שנאמרו בסרטון. החיילים נעצרו אתמול, והבוקר שוחררו ממעצר אחרי שסנגוריהם טענו כי הוא בוצע ללא אישור הפרקליט הצבאי. "החיילים נעצרו אתמול בלילה ונפתחה חקירת מצ"ח, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית", נמסר הבוקר מצה"ל. סנגוריהם של החיילים טענו מנגד כי מדובר ב"סרטון ערוך באופן מגמתי".
בין היתר, אמרו החיילים בתיעוד שהופץ ברשת כי "אללה עם ג'נין, אללה עם פלסטין, כוסאוחותוכ ישראל". בהמשך אמרו כי "וואלה הסרטון הזה יביא אותך עד אלוהים". אתמול הודיע צה"ל כי "התנהלות החיילים מנוגדת לערכי צה"ל, והם יטופלו משמעתית".
הסנגוריה הצבאית, שייצגה את החיילים, מסרה הבוקר כי "החשודים נחקרים בגין סרטון ערוך באופן מגמתי, בניסיון לייצר תמונה שלפיה חיילי צה"ל יוצאים כנגד מדינת ישראל ותומכים בפעולות העוינות שבוצעו כנגד כוחות צה"ל בג'נין. בפועל, במרבית השיחה שהתקיימה, החשודים יצאו להגנת חיילי צה"ל, ועל זה ניתן ללמוד אף מהאמור בסופו של הסרטון, שבו אחד החיילים החשודים אף מגיב בתוקפנות כלפי מי שמבקשת ממנו להביע תמיכה ב'פלסטין'".
עוד נמסר כי "מרבית החיילים שמופיעים בסרטון אינם מחויבים בגיוס, והתנדבו לצה"ל מתוך מחויבות למדינה, במטרה לשמור על ביטחון אזרחיה. מכל מקום יובהר, כי הסרטון ערוך, אינו קושר את החשודים לחשדות המיוחסים כנגדם בשלב זה, וראוי שהטיפול בהם יהיה בציר המשמעתי בלבד, ולא בציר הפלילי".
התמיכה לכאורה במחבלים בג'נין הגיעה יומיים אחרי מבצע מעצרים שניהלו כוחות הביטחון בעיר, שבו קיבלו משימה לחלץ תחת אש רכב ה"פנתר" גדול שנפגע ממטען. בסך הכול נפגעו שבעה כלי רכב ממוגנים שהושבתו במהלך פעולת החילוץ, ושמונה לוחמים נפצעו במהלכה. בצבא החלו בתחקיר ההסתבכות, אך מדגישים שהפעולה לא נחשפה עד למעצר המבוקשים.