שני תלמידי תיכון רצחו בשנה שעברה את מורתם בעיירה קטנה במדינת אייווה בארה"ב. המניע לרצח לא נחשף עד אתמול (יום ג') – כשהתובעים במשפטם אמרו שהסיבה היא ציון נמוך שהעניקה המורה לאחד התלמידים. הצהרת התובעים הוגשה לקראת דיון שייערך היום בבית המשפט בעניינם של שני הנאשמים, ווילארד מילר וג'רמי ג'ודייל בני ה-17.
גופתה של נוהמה גרייבר, מורה לספרדית בת 66, נמצאה ב-3 בנובמבר בפארק בעיירה פיירפלד – יישוב שבו חיים 9,400 תושבים. גרייבר הוכתה למוות באלת בייסבול. הגופה נמצאה בפארק מתחת ליריעת ברזנט, מריצה וקרשים.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אייווה נערים רצחו את המורה בגלל ציון
ארה"ב אייווה נערים רצחו את המורה בגלל ציון
מילר וגודייל. צפויים להישלח למאסר עולם
(צילום: AP)
חוקרי פרשת הרצח גילו שיום לפני מציאת הגופה נפגשה גרייבר בבית הספר עם מילר. הפגישה התקיימה אחר הצהריים, ובה מחה מילר על הציון הנמוך שקיבל. לאחר מכן נסעה גרייבר ברכב המסחרי שלה לפארק בפיירפלד – שבו היא יוצאת להליכות אחרי שעות הלימודים. עדי ראייה סיפרו כי כעבור פחות משעה הרכב עזב את הפארק – כשמי שנוהגים בו הם שני הנערים, שהיו אז בני 16. הרכב ננטש בקצה של דרך עפר.
בחקירה במשטרה אמר מילר שהוא היה מתוסכל מהדרך שבה גרייבר העבירה את שיעורי הספרדית, ומכך שהציון הנמוך שהעניקה לו הוריד את ממוצע הציונים שלו. "ההערכה היא שהציון הנמוך היה המניע לרצח של גרייבר, שקשור למילר בצורה ישירה", נכתב בהצהרה שהגישה התביעה לבית המשפט. מילר הכחיש תחילה מעורבות כלשהי בהיעלמותה של גרייבר, אך "בהמשך הצהיר שהוא היה מודע לכל מה שהתרחש – אך לא לקח חלק". הוא אמר למשטרה שהרוצחים האמיתיים של המורה הם "קבוצה של ילדים משוטטים רעולי פנים" שהכריחו אותו למסור להם את המריצה שלו כדי לפנות את גופתה של גרייבר, ודרשו ממנו להסיע את הרכב המסחרי מהפארק.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אייווה נערים רצחו את המורה בגלל ציון
ארה"ב אייווה נערים רצחו את המורה בגלל ציון
נוהמה גרייבר, המורה שנרצחה
(צילום: AP)
לפי התובעים, ג'רמי גודייל התגאה ברצח בשיחה עם חבר בסנאפצ'אט, שבה הזכיר גם את שמו של מילר. עורכת דינו של מילר דרשה מבית המשפט שלא להכיר בראיות שנאספו מביתו של מילר, ואמרה כי צווי החיפוש הוצאו בניגוד לחוק.
מילר וגודייל אמנם בני 17, אך יישפטו כאזרחים בוגרים. אייווה מאשימה אותם ברצח מדרגה ראשונה - עונש שבמקרה של הרשעה צפוי להוביל למאסר עולם. בית המשפט העליון של איווה קובע כי קטינים רשאים לקבל הזדמנות לשחרור מוקדם מהכלא גם במקרה של הרשעה בעבירות החמורות ביותר.