בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרם של דוד חי חסדאי והלל דוד בן שושן - שני החשודים בתקיפת חמש הנשים הערביות במאחז גבעת רונן שבשומרון ביום שישי. בחודש פברואר נכנס חסדאי, פעיל גבעות מוכר, לרשימה השחורה של ארה"ב, לאחר שבין היתר נטען כי תקף חקלאים ופעילי שלום. חסדאי מסתכן גם בחקירה של התובע הכללי של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ובצעדים שינקטו נגדו בנקים ישראליים.
עו"ד אביחי חג'בי מייצג את החשודים בתקיפת הנשים בשומרון
(צילום: אלכס גמבורג )

נציג ימ"ר מפלג פשיעה לאומנית אמר בדיון כי החשודים "נעצרו אתמול בחשד למעורבות באירוע תקיפה והצתה על רקע לאומני של אזרחיות ישראליות, שכתוצאה מהתקיפה נגרמו להן חבלות בדרגות שונות. לאחר המעצר המשיבים הועברו לחקירת שב"כ, שמנהל את החקירה ביחד עם משטרת ישראל. המשיבים לא שיתפו פעולה ולא סיפקו גרסה המניחה את הדעת. מדובר בראשית חקירה. היחידה חוקרת תבצע פעולות רבות על מנת לבסס את החשד נגד המשיבים".
עו"ד אביחי חג'בי, סנגורם של החשודים, ביקש לדחות את בקשת המעצר. "החשד הסביר הוא ברמה הנמוכה. הוא בטוח לא מצדיק את כמות הימים המבוקשים על ידי היחידה החוקרת", הסביר. "אני אומר באופן ברור כל עוד המשיבים ייחקרו על-ידי שב"כ הם ישמרו על זכות השתיקה. אם יפעלו נגדם באכיפה בררנית הם לא ימסרו את גרסתם. הראיות חלושות ואין להם פקטור בתיק הזה". אחרי הדיון אמר חג'בי כי "אנחנו עומדים על חפותם".
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרם של החשודים בתקיפת נשים בשומרון
הארכת מעצרם של החשודים בתקיפת נשים בשומרון
סנגורם של החשודים: "עומדים על חפותם". עורך דינם של החשודים בבית המשפט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השופטת ריבי לב אוחיון החליטה לבסוף להאריך את מעצרם בשבעה ימים, ושהחשדות הם "עבירות של פציעה וחבלה זדונית על רקע לאומני. מאחר שלא ניתן להסתפק בחלופת מעצר באמצעות מעצר בית, וייתכן כי פעולות החקירה ישובשו כל עוד שהמשיבים לא יימצאו במעצר, אני נעתרת לבקשה. עם זאת, בשלב הראשון יוארך המעצר בשבעה ימים ולא ב-10 ימים, ועל המבקשת להחיש את פעולותיה ולמצות את פעולות החקירה בפרק זמן זה".
הממשל האמריקני הסביר בחודש פברואר את הסיבות שבגינן נכנס חסדאי לרשימה השחורה. חסדאי, כך צוין, "יזם והוביל מהומה שכללה הצתת כלי רכב ומבנים, תקיפת אזרחים פלסטינים וגרימת נזק לרכוש בחווארה, שהביאה למותו של אזרח פלסטיני". במסגרת הרשימה השחורה ייכללו החרמת נכסים וגישה לכספים בארה"ב.
אחת מהנשים שהותקפו: "עברנו סיוט"
(צילום: ליאור שרון, מיקי שמידט)

"עברנו סיוט, הצמידו אקדח לילדה בת 3"

נופה אלעג'אר, אחת מהנשים שהותקפו במאחז, סיפרה ל-ynet כי "יש לי שברים בגב ושברים ברגל, אני לא יכולה לקום אפילו. עברנו סיוט, יש גם פגיעה נפשית". לדבריה, הן הגיעו למאחז לאחר שהווייז הכווין אותן לשם. "זה היה בטעות", שיתפה. "הווייז הטעה אותנו, זה לא היה בכוונה. לא באנו לשם כדי למות".
אחרי שח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית טענה כי "לא מדובר במשפחה ישראלית, אירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול", אמרה אלעג'אר כי "איך אנחנו מרגלות? הראנו להם תעודות זהות, ויש לנו עוד רישוי ישראלי. מה הם רצו? אמרנו להם שטעינו, ושרק יכוונו אותנו לדרך הנכונה. רצינו לעשות פרסה ולחזור מאיפה שבאנו".
2 צפייה בגלריה
yk14035274
yk14035274
אליף בת ה-3 (באמצע), לצד אביה ואמה שהותקפה
(צילום: ליאור שרון)
בהמשך שיתפה כי ברכב שבו נסעו הייתה גם ילדה. "אמרנו להם 'יש לנו ילדה קטנה בת 3. למה אתם עושים ככה?'. הם התחילו לאיים והתאספו בגבעה עוד 20 בני אדם מכל הצדדים. זרקו אבנים, שברו חלונות, הצמידו אקדח לראש של הילדה ולראש של אחותי. הציתו את האוטו. הם רשעים, לא הקשיבו לנו אפילו למילה, התנפלו עלינו כמו חיות. לא חשבנו אפילו לדקה שנצא משם בחיים. אמרו 'נשרוף את האוטו, לא תצאו מפה חיות'".
אתמול הודיעו שנעצרו שניים. זה מרגיע אותך? "איך שניים? איזה שניים? היו לפחות 20 בני אדם, כולם צעירים - לא קטנים. מסביב לאוטו היו הרבה. עצרו רק שניים אחרי ארבעה ימים".