בעיתון "הארץ" פורסם היום (שלישי) כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו האשימה במפגש מצומצם עם קרובי משפחה של חטופים כי ראשי הצבא "מעוניינים לבצע הפיכה צבאית" נגד בעלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, במפגש שנערך בשבוע שעבר, ובו נכחו נציגי משפחות ספורות, חזרה נתניהו כמה פעמים על האמירה כי אין לה אמון בבכירי צה"ל. כמה בני משפחות חטופים, יש לציין, טוענים כי הם נכחו במפגש ולא שמעו את נתניהו אומרת את הדברים.
במהלך השיחה, כך לפי הדיווח, קטעו המשפחות את נתניהו והטיחו בה כי היא אינה יכולה לומר שאין לה אמון בצבא, מכיוון שגורל ילדיהן תלוי בו. בתגובה הבהירה נתניהו את דבריה ואמרה שחוסר האמון שלה הוא לא בצה"ל כולו, אלא במפקדיו הבכירים - וטענה בתוקף שהם מעוניינים לבצע הפיכה. נתניהו חזרה על אמירה זו יותר מפעם אחת בשיחה.
2 צפייה בגלריה
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו
"טענה להפיכה צבאית נגד בעלה בפגישה עם משפחות חטופים". שרה נתניהו לא הכחישה את הדיווח
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images)
לנוכח העובדה שמדובר בהאשמות חריגות למדי, אמירותיה של נתניהו הובאו לידיעת קצינים בכירים בצבא, על פי הדיווח. מלבד נציגי המשפחות, בפגישה נכחו גם קצינים מטעם הצבא ואל"מ (במיל') ורדה פומרנץ, בעברה ראש אגף נפגעים בצבא ואם שכולה, מטעם מטה החטופים בראשות גל הירש.
מטעמה של נתניהו נמסר כי "מכת ההדלפות השקריות, המגמתיות והבלתי פוסקות על הגברת נתניהו היא עוול משווע".
כמה בני משפחות חטופים שנכחו בפגישה טוענים כאמור כי נתניהו לא אמרה את הדברים. עידן ברוך, אחיו של אוריאל ברוך, שגופתו מוחזקת בידי חמאס אחרי שנחטף ב-7 באוקטובר ונרצח, אמר על הדיווח של "הארץ": "לא היה ולא נברא, שקר וכזב״.
גם טליק גואילי, אימו של רס"ל רן גואילי, לוחם יס"מ שגופתו גם כן מוחזקת בעזה אחרי שנרצח ונחטף ב-7 באוקטובר, אמרה כי רעיית ראש הממשלה לא אמרה את הדברים. "נכחתי בפגישה עם ראש הממשלה והגברת שרה, והיא לא אמרה או רמזה שום דבר שקשור לכאורה במה שפורסם בעיתון 'הארץ'. משפחות נוספות שהיו בפגישה השנייה טוענות גם הן שלא היה ולא נברא", אמרה.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו. מרבה לתקוף את ראשי הצבא
המתקפה חסרת התקדים התקיימה כאמור במהלך פגישה, שאירעה ימים בודדים לאחר המתקפה של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, על ראשי הצבא ברשתות החברתיות. מוקדם יותר החודש שיתף הבן, ששוהה בשנה האחרונה בעיקר במיאמי ובימים האחרונים אף תועד בסרטון שהגיע לידי ynet בגואטמלה, סרטון שבו הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה כונו "כישלונות קטלניים".
לאחר מכן פרסם נתניהו גם ציוץ שבו התייחס להחלטת בג"ץ להשהות את בדיקת מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, וכתב: "מה הם (ראשי הצבא) מנסים להסתיר? אם לא הייתה בגידה, למה הם כ"כ מפחדים שיבדקו גורמים חיצונים ועצמאים מה קרה?".
מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "מאז תחילת המלחמה הגברת נתניהו פועלת מיוזמתה למען משפחות החטופים, המשפחות השכולות, משפחות הנרצחים ובכל מעגלי הכאב הנלווים למלחמה הקשה הזאת, ומסייעת ככל יכולתה. לכן, מכת ההדלפות השקריות, המגמתיות והבלתי פוסקות על הגברת נתניהו היא עוול משווע. למרות הקולות שמנסים לפגוע בה ולרפות את ידיה, הגברת נתניהו תמשיך בפעילותה למען אלו שנפגעו במלחמה ומתפללת להשבתם הביתה במהרה של כל 120 החטופות והחטופים".