אזהרה: קשה לקריאה.

כל ששת החטופים שגופותיהם אותרו והושבו אתמול - הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב - נמצאו עם סימני ירי בראש ובמקומות נוספים. ההערכה היא שהם נרצחו ב-48 השעות האחרונות. כך עלה מנתיחת גופותיהם, בנוסף לתנאי ההזנחה שהיו ניכרים על גופם.
2 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
הרמטכ"ל הרצי הלוי בנקודה שבה אותרו הגופות, היום
(צילום: דובר צה"ל)

נתיחת הגופות התרחשה לאורך כל הלילה, ועל אחד החטופים או החטופות נמצאו סימני קשירה. על פי מצב הגופות היה ניכר כי הם הוזנחו באופן שיטתי וכי, בין היתר, לא התקלחו במשך זמן רב. בנוסף, היו אינדיקציות לפציעות קודמות של החטופים שנפצעו בעת החטיפה, שטופלו לאורך הזמן.
ממשרד הבריאות נמסר: "לפנות בוקר, הגיעו גופות החטופים למכון הלאומי לרפואה משפטית לקביעת סיבת מוות. בבדיקה שנעשתה במכון הלאומי לרפואה משפטית נמצא כי ששת החטופים נרצחו על ידי מחבלי חמאס במספר יריות מטווח קצר. על פי הבדיקה הפורנזית מותם של החטופים מוערך בכ-72-48 שעות לפני בדיקתם (במהלך יום חמישי עד שישי לפנות בוקר)".
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע בבוקר לנקודה שבה אותרו הגופות עם מפקד פיקוד הדרום והאלוף (מיל') ניצן אלון. הוא פגש את המפקדים והלוחמים בשטח וקיים הערכת מצב.
כוחות צה"ל איתרו את גופות ששת החטופים במנהרה ברפיח שנמצאת במרחק של קילומטר מזו שבה נמצא החטוף פרחאן קאדי ששוחרר, בעומק של 20 מטר וללא מודיעין מוקדם. צה"ל לא ידע במדויק על מיקום השישה בחודשים האחרונים, אך ידע שיש חטופים במרחב, ולכן הפעולה ברפיח הייתה מדורגת ואיטית מאז החלה שם הלחימה הקרקעית.
במהלך הפעילות לא הייתה היתקלות עם המחבלים שרצחו את השישה וברחו, וייתכן שחוסלו בלחימה שנמשכה שם עד לאחרונה מעל הקרקע. לאחר שאותרו, הגופות הוצאו לשטח הישראלי בגבול ושם, ב-4 לפנות בוקר, צוותי זיהוי של המשטרה והרבנות אימתו את זהותם.
ששת החטופים - אורי דנינו, אלכס לובנוב, הרש גולדברג-פולין, אלמוג סרוסי, עדן ירושלמי וכרמל גת - נחטפו מצפון הרצועה, ובמהלך הזמן הועברו עד לרפיח, שם נרצחו.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע לנקודה בה אותרו גופות החטופים וקיים הערכת מצב
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע לנקודה בה אותרו גופות החטופים וקיים הערכת מצב
הרמטכ"ל הרצי הלוי, היום ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)
הגרי: "הגופות אותרו במנהרה תת-קרקעית"
(צילום: דובר צה"ל)

הבוקר (ראשון) פרסם דובר צה"ל כי "צה"ל ושב"כ איתרו והשיבו את גופותיהם של החטופים כרמל גת ז"ל, עדן ירושלמי ז"ל, הירש גולדברג-פולין ז"ל, אלכסנדר לובנוב ז"ל, אלמוג סרוסי ז"ל ורס״ר אורי דנינו ז"ל. הם נחטפו בשבעה באוקטובר, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה. לאחר הליך זיהוי שנעשה על ידי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל והרבנות הצבאית, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות.
"צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בכל המאמצים להשיב את כל החטופות והחטופים מהר ככל הניתן. לא ניתן לתאר במילים את מה שעובר על החטופים מאז ה-7.10. הבשורה הזו מטלטלת את כולנו".
פורסם לראשונה: 12:06, 01.09.24