תיעוד התקרית בגבול לבנון

בלבנון מדווחים על תקרית חריגה שהתרחשה היום (ראשון) בין כוח צה"ל שפעל לסימון גבול קרקעי לבין חיילי צבא לבנון, שבמהלכה קצין ישראלי התעמת עם קצין לבנוני. סימון הגבול בין שתי המדינות היא פעילות שגרתית שוטפת שמתבצעת בתיאום עם יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון, אך לעתים קרובות במהלך פעילויות אלה, פעילים לבנונים ועיתונאים מטעם חיזבאללה מתקרבים לחיילים, מתעדים את הפעילות ומנסים לעורר פרובוקציות.
לפי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", קצין לבנוני דחף קצין ישראלי ועקר מהקרקע יתד, שהונחה לטענתו מעבר לסימון של קו הגבול הכחול. בתיעודים מהאירוע נראית התגודדות של חיילים ישראלים וחיילים לבנונים עם נציגים יוניפי"ל, שמנסים להפריד בין הצדדים. ברקע נשמעו צעקות "תחזור אחורה!, תחזור אחורה!" בערבית, ו"אל תיגע בי", באנגלית. לפי הדיווח הלבנוני, במקום שררה אווירה מאוד מתוחה ודרוכה משני הצדדים, אך בהמשך נרגעו הרוחות.
2 צפייה בגלריה
תקרית בגבול לבנון בין כוח צה"ל לצבא לבנון
תקרית בגבול לבנון בין כוח צה"ל לצבא לבנון
חיילי צה"ל מול החיילים הלבנונים
2 צפייה בגלריה
תקרית בגבול לבנון בין כוח צה"ל לצבא לבנון
תקרית בגבול לבנון בין כוח צה"ל לצבא לבנון
תיעוד התקרית שפרסם צבא לבנון
בתגובה לתקרית, צבא לבנון הצהיר כי חייליו "אילצו סיור ישראלי לשוב על עקבותיו בעקבות חציה של סימון הקו הכחול", ופרסמו תמונות של חיילי לבנונים אוחזים בכלי נשק, בהם משגר רקטות (RPG), אל מול טנק צה"לי שאיבטח את העבודות בנקודת הגבול, קרוב לכפר הלבנוני עייתא א-שעב.
עם זאת, בצד הישראלי לא מוכרת הטענה על עימות פיזי בין קצין ישראלי לקצין לבנוני, ומדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווח כי "עשרות חשודים התקהלו בצידה הלבנוני של הגדר בגבול עם לבנון. החשודים, חלקם חמושים, ניסו להפריע לפעילות כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול, אך הכוחות המשיכו לפעול כמתוכנן, בתיאום עם כוחות יוניפי"ל שנכחו במקום. צה"ל לא יאפשר כל ניסיון להפר את ריבונותה של מדינת ישראל".