בצל המלחמה שנפתחה לפני שבועיים, האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל, עם ארבעה מקרי רצח בשלושת הימים האחרונים - כשבאף אחד מהם לא בוצעו מעצרים. מניין ההרוגים בחברה הערבית מתחילת השנה עומד על 204 בני אדם, והמשטרה הצליחה לפענח רק 17 מהמקרים.
1 צפייה בגלריה
הנרצח בעכו מוחמד מוסא כאלדי תושב אבטן
הנרצח בעכו מוחמד מוסא כאלדי תושב אבטן
ארבעה נרצחים בשלושה ימים: מוחמד כאלדי (מימין למעלה), אחמד אלהזיל (מימין למטה), סעידה דבאח ומג'ד סואעד
אתמול (חמישי) בשעות הערב נרצח ביריות תושב שפרעם מג'ד סואעד (50). המשטרה חוקרת חשד שלפיו הרקע לרצח הוא נקמת דם על הרצח של מוחמד כאלדי (35), תושב איבטין שנורה אתמול בשעות הבוקר בעת שביקר בעכו. תושבים בשפרעם סיפרו על סואעד: "מג'ד היה אדם נהדר, ישר וביחסים טובים עם כולם. לצערנו תמיד בוחרים באנשים חפים מפשע".
מוקדם יותר, ברביעי, אלמונים ירו למוות באחמד אלהזיל (25), תושב רהט שבנו נולד רק לפני חודשיים. קרוב משפחתו סיפר: "עוד לא יודים מי רצח אותו. אחמד היה מהאנשים הטובים בעיר וכולם אהבו אותו. לא ציפינו לאבד אותו". גם במקרה זה המשטרה חוקרת חשד לרצח על רקע נקמה במסגרת סכסוך. תושבים ברהט אמרו ש"אחמד לא קשור לאף סכסוך, רצחו אותו בדם קר".
ביום שלישי נרצחה סעידה קאסם דבאח (25) באזור קלקיליה. אלמונים קשרו אותה בתוך רכב והציתו אותו, אחרי שחסמו את דרכה ואיימו עליה. המשטרה בודקת כמה כיווני חקירה, אך כאמור גם במקרה הקשה הזה המשטרה טרם דיווחה על מעצרים. קאסם דבאח, במקור תושבת הצפון, הייתה נשואה לגבר מאחד היישובים במשולש, ובתקופה האחרונה התגוררה בשטחים.
באירוע אחר שאירע אמש, התרחש ניסיון חיסול של שני גברים ביישוב עראבה שליד סכנין. חמוש תיעד עצמו יורה לעבר רכב, וכתוצאה מכך נפגעו שני גברים באורח בינוני. בנוסף, בשעות הלילה באותו יישוב נורה גבר ששהה בבית קפה, וופונה במצב בינוני. בתקרית אחרת, שהתרחשה במועצה המקומית אעבלין שבגליל התחתון המערבי, נורה גבר נוסף ופונה לבית חולים במצב בינוני. תושבי המקום סיפרו: "ישבנו בבית ופתאום שמענו ירי וצעקות. זאת לא פעם ראשונה, אבל בתקופה האחרונה הירי והאלימות הם ללא הפסקה".