דובר צה"ל הפיץ בצהריים (יום רביעי) תיעודים מהקרבות ברצועת עזה, שבהם נראים כטב"מים מסייעים ללוחמים על הקרקע - ותוקפים מחבלים שפועלים נגדם בירי נ"ט ומטענים.
(צילום: דובר צה"ל )

1 צפייה בגלריה
חיל האוויר מסייע לכוחות הקרקעיים בהשמדת מטרות חמאס בעזה
חיל האוויר מסייע לכוחות הקרקעיים בהשמדת מטרות חמאס בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
התיעוד הופץ בצל הביקורת שהטיחו שרים בצבא, בטענה שהלוחמים לא מקבלים מספיק סיוע אווירי. בסרטונים שהפיץ דובר צה"ל ניתן לראות שלוש תקריות שונות שבהן מפעילי הכטב"מים תקפו בזמן אמת והסירו איומים מגדוד 52, מחטיבה 188 ומחטיבה 7.
"אחד הכלים אולי עלה על מטען", נאמר בסרטון של גדוד 52, ובהמשך נשמע המפעיל: "הופ הופ הופ, שתיים-שלוש - ש-גר" - ולאחר מכן מושמדת המטרה. בסרטונים הנוספים נראים מחבלים ששיגרו נ"ט לעבר הכוחות, מאותרים מהאוויר - ומחוסלים. "בוצע נ"ט, אנחנו מחפשים פה אנשים", נאמר בקולות הקשר. "הנה הם בורחים. אין אף אחד מחוץ לכלים, שתיים-שלוש ש-גר. הם התפצלו לשתי חוליות, פגיעה, פגיעה".
לפי צה"ל, "כלי הטיס המאוישים מרחוק של חיל האוויר נמצאים בכל עת עם הכוחות הקרקעיים ומבצעים סיוע ישיר ועקיף לכוחות. סיוע עקיף נעשה באמצעות קשר של מפעילי הכטב"ם עם כוחות החטיבה והשליטה בחיל האוויר, אשר מכווינים את הכלים אל נקודות העניין ומתריעים להם על אירועים ומודיעין בגזרה".
"כאשר כלי הטיס נמצא בסמוך לכוחות הסיוע נעשה באופן ישיר ובקשר עם כוחות הקרקע", נמסר מצה"ל. "בנוסף, המערך מבצע שלל משימות בהן תקיפות, איסוף מודיעין, ליווי כוחות וסגירת מעגלי אש מהירה עם הכוחות הקרקעיים. כלי הטיס המאוישים מרחוק מלווים את הכוחות מהאוויר ותוקפים מחבלים אשר מסתתרים במבנים אזרחיים ומנצלים את הסביבה האורבנית כדי להתקרב ולפגוע בכוחות".