מתקפת הטילים ששיגרה הערב (שלישי) איראן לעבר ישראל, בכמה מטחים, כללה כ-180 טילים. מספר גדול מהם יורט, ופגיעות בודדות זוהו במרכז ובדרום הארץ. בצה"ל אמרו הערב כי "אין פגיעה בכשירות חיל האוויר. לא במטוסים, לא בהגנה ולא במערכות הגילוי. הלילה, וכעת, חיל האוויר תוקף ויתקוף ברחבי המזרח התיכון בעוצמה".
נפילות בנגב
(צילום: סלימאן שליבי)

2 צפייה בגלריה
טילים בשמי באקה אל גרביה
טילים בשמי באקה אל גרביה
טילים איראניים בשמי ישראל, הערב
(צילום: Ahmad GHARABLI / AFP)
בצבא ציינו גם כי המעשה של איראן חמור מאוד, ודוחף את המזרח התיכון להסלמה. "יהיו לאירוע השלכות - ויש לנו תוכניות", ציינו בצה"ל. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר מצידו כי "אנחנו נפעל במקום ובזמן שנחליט, בהתאם להנחיית הדרג המדיני. אנחנו עושים ונעשה מה שצריך בשביל להגן על תושבי ישראל".
מערכות ההגנה של ישראל ושל ארה"ב עבדו במשותף בגילוי וביירוט, תוך כדי סנכרון מלא ובניית תמונה משותפת. דובר צה"ל ציין כי "היה שיתוף פעולה הדוק". לפי רשת CNN, לא רק ארה"ב סייעה ביירוטים. גורם ירדני אמר לרשת האמריקנית כי חיל האוויר הירדני פעל גם הוא ליירוט הטילים האיראניים. בהודעה שפורסמה מטעם צבא ירדן לתושבי המדינה, הם נקראו להישאר בבתים "לשם ביטחונם וביטחון משפחתם".
במתקפה זוהו כמה נפגעים באורח קל מרסיסים, וביריחו דווח על פלסטיני תושב עזה שנהרג מפגיעת שברי יירוט. "אנחנו עוד מתחקרים, ולא רוצים לתת לאויב את כל הנתונים", הוסיף תא"ל הגרי.
גורם ישראלי אמר מצידו כי "אנחנו משלבים התקפה והגנה - מודיעין מטורף עם יכולות מדהימות של חיל האוויר, ומחסלים את נסראללה, עקיל ועוד. בהגנה - איראן יורה כ-180 טילי קרקע-קרקע ומודיעין מדהים ויכולות מטורפות של חיל האוויר מביאים הגנה איכותית. צריך לקחת את התקופה ההיסטורית להיפוך קערה ביוזמה - ולהמשיך להיות חזקים בהגנה".
2 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי תל אביב
יירוטים בשמי תל אביב
שמי תל אביב
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
שגרירות איראן באו"ם טענה הערב כי ירי הטילים הוא "תגובה חוקית, רציונלית ולגיטימית". לטענת טהרן, הירי בא בתגובה ל"פעולות טרור של המשטר הציוני, שכללו פגיעה באזרחים ובריבונותנו הלאומית". איראן איימה ב"תגובה מוחצת" אם ישראל תגיב.
גורמים ישראלים בכירים אמרו כי ישראל לא תעבור בשתיקה על מתקפת הטילים האיראנית הענקית. גורם ביטחוני הבטיח כי "תהיה תגובה חריפה", וגורם ישראלי אחר אמר: "מה שאיראן חטפה עד היום זה פרומיל ממה שתחטוף עכשיו". בכיר בממשלה הוסיף: "לישראל יש כל לגיטימציה לתגובה חסרת תקדים על אדמת איראן – זו העת להכות בראש הנחש האיראני".
טהרן הודיעה כי ביצעה את הירי "בתגובה למות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן", ואיימה כי "אם המשטר הציוני יגיב לתקיפה האיראנית הוא יעמוד בפני התקפות אלימות". לפי האיראנים, "שוגרו עשרות טילים בליסטיים לעבר יעדים צבאיים וביטחוניים. הפעולה בוצעה באישור המועצה העליונה לביטחון לאומי".