גם הערב (שבת), זה השבוע השני ברציפות, הגיעו בני משפחות חטופים ואזרחים נוספים לקרבת ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה והם מבקשים ממנו לצאת ולהיפגש עימם.
בשבת שעברה התבקשו המפגינים להתפצל – כשבני המשפחות הורשו להישאר בקרבת בית משפחת ראש הממשלה, ואילו אזרחים שהצטרפו אליהם התבקשו להתרחק. היום דרשו אנשי מערך האבטחה גם מבני משפחות החטופים להתרחק מהבית.
הפגנת משפחות החטופים ליד ביתו של ראש הממשלה נתניהו
(צילום: מטה המשפחות )

"הגענו בבוקר בערך עשר משפחות ולא נתנו לנו להפגין", אומר דובר מטה משפחות החטופים חיים רובינשטיין. "באיזשהו שלב אחד השכנים יצא ואמר שבני המשפחות הם אורחים שלו שהגיעו אליו לשתות קפה, ועדיין לא אישרו להם להתקרב. בינתיים התחלפו שלושה מנהלי משמרת אבטחה ובכל פעם מרחו אותנו מחדש. אחרי שלוש או ארבע שעות אספו משמונת האנשים שנשארו תעודות זהות כדי ללכת לשתות קפה אצל השכן".
במטה הבהירו כי אם המצב יימשך, בשבוע הבא תועבר העצרת המרכזית לשחרור החטופים – שאליה מגיעים עשרות אלפי אנשים – לקיסריה. "אין לנו עניין לצאת נגד השוטרים פה", אומרים במטה המשפחות. "הם אמרו לנו כמה וכמה פעמים שהם תומכים בנו, אבל הלחץ שלהם ושל אנשי אבטחת האישים מורגש. ראש הממשלה פוחד לדבר עם בני המשפחות או להסתכל להם בעיניים. הוא מרחיק אותם ממנו פיזית עוד ועוד".
העצרת הערב נקבעה ל-19:30 בכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב, והיא תתקיים בסימן "לעולם לא עוד זה עכשיו". היום מצוין יום השואה הבינלאומי ובאירוע ישתתפו גם שורדי שואה. בין הדוברות תהיה יהודית לפנר, בת 92, ששרדה את אושוויץ. מהמטה נמסר: "'לעולם לא עוד' זהו ציווי מחייב למנהיגי העולם ולחברי הקבינט בישראל. ללא החזרת החטופים, המעשים המזכירים את השואה שהתרחשו ב-7 באוקטובר יהפכו לנורמה בעולם כולו". באירוע יופיעו האומנים עידן חביב ואביתר בנאי.
1 צפייה בגלריה
הפגנה להשבת החטופים בהרצליה
הפגנה להשבת החטופים בהרצליה
ההפגנה להשבת החטופים, הערב בהרצליה
(צילום: רחלי מרום דור)
במקביל, מתנהלות ברחבי הארץ מחאות בדרישה להדיח את נתניהו ולקיים בחירות בהקדם. בכיכר הרוקדים בהרצליה קראו מאות משתתפים למען שחרור החטופים. שלי שם-טוב, אימו של עומר המוחזק בעזה, אמרה: "אין יום שבו אני מתעוררת ולא חושבת עליו. אני רואה את השמש עולה וחושבת שהוא לא ראה אור יום 113 ימים. מצחצחת שיניים ושואלת מתי הוא התקלח, אוכלת ארוחת בוקר ולא יודעת מתי הוא אכל. כשקר לי, אני מתלבשת טוב, אבל אני לא יודעת אם יש לו במה להתכסות. אף אחד לא יכול להבין מה זה 113 ימים של סיוט, מה זה הסיוט שעובר על החטופים, מה זה הסיוט שעובר עלינו. עומר, אל תאבד את התקווה. עוד טיפה, עוד קצת, עוד רגע תהיה חופשי בארצך".