3 צפייה בגלריה
דנה שולים
דנה שולים
תקבל אות הצטיינות מהנשיא הרצוג: סמ"ר דנה שולים
(צילום: דובר צה"ל)
ביום העצמאות הקרב ובא, יעניק נשיא המדינה יצחק הרצוג למצטייני ומצטיינות הנשיא את האות היוקרתי בטקס מרגש בבית הנשיא. סמ"ר דנה שולים מהיישוב אבטליון שבגליל התחתון היא לוחמת בגדוד הרקטי 334 של חטיבת האש 282. היא נבחרה להיות אחת מ-120 מצטייני הנשיא, בדיוק 33 שנים אחרי שאביה, צחי, שהיה סגן-משנה בחיל הים, קיבל גם הוא אות הצטיינות מהנשיא הרצוג האב.
"התרגשתי מאוד כשסיפרו לי שנבחרתי להיות מצטיינת", שיתפה דנה, "הייתי בנסיעה עם המפקד שלי והוא סיפר לי, הייתי בהלם. זה מעמד חשוב ומרגש. מיד לאחר מכן הוא התקשר להורים שלי, והם שיתפו את סבא וסבתא שלי, ששמו לב מיד שגם אבא וגם אני קיבלנו הצטיינות נשיא מהנשיא הרצוג".
צחי שולים, האב, הוא סא"ל במיל' ששירת כקצין אלקטרוניקה ולוחמה אלקטרונית בספינות הטילים של חיל הים. הוא היה סגן מפקד סטי"ל, עבר להדריך בקורס חובלים ובשמונה השנים האחרונות שלו בצה"ל שירת בתפקידי פיקוד ופיתוח בעולם הצוללות. "כשקיבלתי את ההצטיינות הייתי בוגר קורס חובלים", סיפר צחי, "שמו אותי בתפקיד קצין מחלקה בספינת טילים, תפקיד שנותנים לוותיקים ומנוסים ממני. הסבירו לי שבגלל שאני עושה את התפקיד על הצד הטוב ביותר נבחרתי למצטיין נשיא".
3 צפייה בגלריה
מכתב ההצטיינות שקיבל צחי מהנשיא לשעבר חיים הרצוג
מכתב ההצטיינות שקיבל צחי מהנשיא לשעבר חיים הרצוג
מכתב ההצטיינות שקיבל צחי מהנשיא לשעבר חיים הרצוג
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
צחי שולים בזמן שירותו הצבאי
צחי שולים בזמן שירותו הצבאי
צחי, אביה של דנה, בזמן שירותו הצבאי
(באדיבות המשפחה)
האב הוסיף כי "זה מאוד מרגש ומשמח שדנה מצטיינת. בזמני, הטקס היה בלי השתתפות הורים, והפעם אנחנו מוזמנים ונגיע בגאווה גדולה. אני זוכר את זה כחוויה נעימה מאוד. התנתקתי מהספינה לכמה ימים וזה היה סוג של נופש. המעמד היה מאוד מרגש. אחרי החלק הרשמי אכלנו ארוחת ערב ושוחחנו עם כל מיני אלופים. אני זוכר שהרמטכ"ל דאז, דן שומרון, ניגש אליי ושוחחנו על השירות שלי קצת. עם הנשיא הרצוג לא היו שיחות אבל צילמו אותנו. אז לא היו טלפונים לעשות סלפי, ככה שיש מעט תמונות".
דנה, שגדלה עם אב קצין, נלחמה כדי להיות לוחמת. "הייתי קטנה ורזה והפרופיל שלי לא התאים ללוחמה", היא מספרת, "במשך כל שנת השירות בכפר רות עבדתי קשה כדי לעלות במשקל ולהתקבל ללוחמה, זה באמת לא פשוט. הצבא זה נושא מאוד מדובר בבית, ורציתי למצוא את הדרך הכי טובה שבה אני יכולה לתרום. בנוסף, ממש חשוב בעיניי שנשים יתגייסו ללוחמה. ולמרות שיש קולות רקע שאומרים שאנחנו לא עושות את אותה העבודה, אני חייבת לציין שאנחנו לוחמות בדיוק כמו גברים".