הותר לפרסום כי היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחה לפענח את רצח יאיר בוזגלו ז"ל לפני כחודש בנווה ימין בשרון. היום (חמישי) הוגש כתב אישום נגד אולג סרנקוב, שנאשם ברצח, בבית המשפט המחוזי בלוד. על מעצרו פורסם לראשונה ב-ynet.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח במושב נווה ימין
זירת הרצח במושב נווה ימין
יאיר בוזגלו וזירת הרצח
(צילום: רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
הפריטים שנתפסו ברצח יאיר בוזגלו ז"ל
הפריטים שנתפסו ברצח יאיר בוזגלו ז"ל
הממצאים שנתפסו בפח האשפה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הפריטים שנתפסו ברצח יאיר בוזגלו ז"ל
הפריטים שנתפסו ברצח יאיר בוזגלו ז"ל
הסכין
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי המשטרה, היחידה המרכזית של מחוז מרכז פתחה לפני כחודש בדיוק ב"חקירה מואצת" של הרצח, בהתאם להנחיית מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון. יאיר נמצא כפות, כשסימני אלימות על גופו וכתמי דם בזירה. חברו של המנוח דיווח למשטרה על כך שאינו זמין באופן חשוד, ולפיכך ניידת של תחנת שדות הגיעה למקום מגוריו.
לאחר זיהוי המנוח, יאיר בוזגלו בן ה-36, החלו חוקרי היחידה באיתור קרובי משפחה ומכרים, לשם בחינת רקע ונסיבות, לרבות קשרי חברות. בכלל זה הם איתרו את אולג סרנקוב בן ה-41, שעבר לגור במקום כשבועיים לפני הרצח והיה שכן של המנוח.
בסריקות אתרו בפח אשפה ממצאים הקושרים את אולג לרצח, ובכלל זה כפפות, סכין ונעליים הנושאים סימני דם של המנוח
בין אולג ליאיר הייתה היכרות מוקדמת, ולפי המשטרה התנהלות פלילית חשודה התרחשה בקרבת הזירה במהלך הלילה. שיממה טרם איתור גופתו של יאיר, נמסר מהמשטרה, משך סרנקוב כספים מחשבונו באופן חשוד - ויום למחרת אף הזמין נערות ליווי ושילם באמצעות כרטיס האשראי של המנוח. סרנקוב משך כסף מזומן בסכום מצטבר של 17 אלף שקל.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אופיר פחימה מפרקליטות מחוז מרכז, סרנקוב התגורר בשכירות ביחידת דיור צמודה לבוזגלו ז"ל, במתחם הממוקם במושב נווה ימין. ביום העצמאות נפגשו השניים לראשונה במסגרת בילוי משותף של הדיירים במתחם. בהמשך אותו ערב, בילו השניים יחדיו ביחידת הדיור של המנוח ולאחר מכן נסעו יחדיו במונית להמשך בילוי בתל אביב.
מסיבה שאינה ידועה, לפי הפרקליטות, החליט סרנקוב להביא למותו של בוזגלו. לשם כך יצא מביתו כשהוא לבוש שחור, על ידיו כפפות אגרוף ובאמתחתו סכין מטבח גדולה. הנאשם נכנס ליחידת הדיור של המנוח, קשר את ידיו ורגליו, והשכיב אותו על בטנו על רצפת חדר הארונות. בהמשך לכך, תחב זוג גרביים לפיו של בוזגלו, כרך רצועת בד שחורה סביב צווארו ופיו, ומגבת סביב פניו, ודקר אותו באמצעות הסכין בראשו, בכתפו ובכפות ידיו.
עו"ד ליה פלוסעו"ד ליה פלוס
בהתאם לממצאים, בלשי המשטרה הצליחו "לשרטט ציר תנועה פוטנציאלי" של אולג טרם הרצח ולאחריו. ואכן, בסריקות אתרו בפח אשפה ממצאים הקושרים את אולג לרצח, כולל כפפות, סכין ונעליים הנושאים סימני דם של המנוח.
מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את היחידה המרכזית של המחוז על פענוח מקצועי ומהיר, שבסופו גובשה עפ"י ממצאי החקירה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום חמור.
מטעמה של עו"ד ד״ר ליה פלוס שמייצגת את משפחת המנוח נמסר: "המשפחה האבלה מוקירה ומעריכה את עבודת המשטרה הראויה, שהובילה להגשת כתב האישום החמור שהוגש הבוקר. הטרגדיה האיומה אשר פקדה את המשפחה בשל הרצח המתועב, הפכה את חיי כל אחד ואחת מבני המשפחה לגיהנום עלי אדמות והם לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר ימוצה הדין עם הרוצח שדמו של יקירם - יאיר ז"ל- על ידיו. יש בכוונת המשפחה ללוות את ההליך המשפטי עד לתומו על מנת ולוודא שמערכת המשפט תעשה צדק -שאין בו נחמה- בענישה מקסימלית עם מי שביצע את העבירה החמורה ביותר בספר החוקים וללא כל הנחות".
עו"ד דימה ברנשטיין שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סרנקוב מסר: "אולג מכחיש את האישומים. לאחר שנקבל ונלמד את חומרי החקירה, נציג את טענותינו בבית המשפט".