דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) על נפילתם של רס"ל יונתן חצור (22) מקציר, רס"ל (במיל') יעקב עוזרי (28) מכפר שמאי, וסמ"ר נועם יוסף אבו (20) מדימונה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.
חצור, לוחם ביחידת שלדג, עוזרי, לוחם שריון בגדוד 52 של חטיבה 401, ואבו, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נהרגו בקרבות בצפון רצועת עזה. מניין החללים מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה עומד על 34.
1 צפייה בגלריה
יונתן חצור יעקב עוזרי סמ״ר נועם יוסף אבו ז"ל
יונתן חצור יעקב עוזרי סמ״ר נועם יוסף אבו ז"ל
יונתן חצור, יעקב עוזרי ונועם יוסף אבו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
חצור הותיר אחריו הורים, דפנה ואבנר, ואת אחיו אייל. משפחתו סיפרה שיונתן חלם להגיע ליחידה מובחרת, וסיים מסלול כלוחם וחובש בשלדג. אתמול נפל בקרבות בעיר עזה. מחר הוא יובא למנוחות בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בקיבוץ גבעת ברנר.
אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, אמר על חצור: "יונתן ז"ל הוא ההרוג החמישי ממועצה אזורית מנשה מאז המתקפה הברברית של החמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. רס"ל יונתן חצור, שהיה ספורטאי מצטיין וצייר מחונן, נהרג בפעילות מבצעית בעיר עזה. אני כואב את כאבם ומשתתף בצערם של המשפחה, של קהילת היישוב קציר, חבריו ומפקדיו".

נועם ויתר על הכדורגל - והתגייס לקרבי

סמ"ר נועם יוסף אבו מדימונה הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. הוא שיחק כדורגל במחלקת הנוער במ.ס דימונה, אבל חלם להתגייס לשירות בנח"ל - ונאלץ לעזוב את המגרש. הוא היה תלמיד מצטיין, וקרוביו מספרים שהיה צנוע וחברותי, אהוב על כולם - עם לב ענק, שהיה הראשון להתנדב ולעזור בכל דבר.
"הלוואי לכל עם ישראל ילד כזה", סיפר המאמן שלו משה גרוס. "הוא וברק בן דוד ז"ל (ששירת בחטיבת גולני ונפל ב-7 באוקטובר) היו שחקנים אצלי מגיל 12. שניהם היו ילדים מדהימים ושחקנים שחשבתי שיגיעו רחוק. זה היה מהחינוך של הבית. לצערי שני השחקנים נהרגו. נועם, כאשר הוא לא היה מגיע לאימון כתלמיד, שאר החברים שלו לא היו מגיעים. כי היו לו גם לימודים. היינו מדברים על העתיד של הכדורגל הישראלי. הוא רצה להמשיך בתחום ואני דחפתי אותו. אבל הוא אמר שיש לו בגרויות וגם את הצבא. הוא רצה להיות קרבי".
ראש העיר דימונה בני ביטון ספד לו: "נועם, כשמו כן הוא, היה נעים הליכות ואהוב על הבריות, ילד בעל טוהר מידות, חייכן ואהוב על כולם. משפחה, חברים ומכרים מספרים על נועם שתמיד היה הראשון להתנדב, לסייע ולהקשיב. הואסיים את לימודיו בהצטיינות ותמיד היה לו חשוב להוכיח לכולם ובעיקר לעצמו שהוא מסוגל! נועם חלם על שירות קרבי, להלחם למען המדינה שלנו ולמען החברים שלו שנפלו בקרב".
דובר צה"ל עדכן גם על ארבעה לוחמים שנפצעו היום באורח קשה בלחימה ברצועה. מדובר בשני לוחמים מגדוד 7107 של חיל ההנדסה הקרבית, ושני לוחמים מגדוד 196 ו-198 של חטיבה 460 בחיל השריון.
בינתיים כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה והבוקר מטוס קרב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס. אבו-זינה היה אחד ממובילי ייצור האמל"ח של ארגון הטרור והתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור מחבלי חמאס.
הלילה זיהו לוחמי צה"ל חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר הכוחות. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החוליה וחיסל כמה מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו כמה מחבלים.
פורסם לראשונה: 14:41, 08.11.23