"הגענו למגרש כדורגל וראינו הרס וחפצים שעולים באש. על הדשא שכבו נפגעים והמראות היו קשים". כך תיאר הערב (שבת) עידן אבשלום, חובש בכיר במד"א, שהגיע לזירת פיצוץ הרקטה של חיזבאללה במג'דל שמס. מנכ"ל מד"א אמר שכ-30 בני אדם נפגעו מפיצוץ רקטה של חיזבאללה, אחרי חיסול 4 מחבלים מכוח רדואן. ילדים ונערים שיחקו במגרש הכדורגל בזמן הירי, 11 נרצחו ויותר מ-30 נפצעו, בהם שישה באורח קשה.
"לא הספקתי לשים ידיים על הראש - והיה פיצוץ"
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
נפילה במג'דל שמס
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
פינוי פצועים במג'דל שמס
פינוי פצועים במג'דל שמס
פינוי פצועים במג'דל שמס
(צילום: אפי שריר)
רגע הנפילה במג'דל שמס
(צילום: אביהו שפירא )

בלובי 1701, שם קוראים לצה"ל לצאת למלחמה נגד חיזבאללה לאור הירי המתמשך לצפון, אמרו כי "הטבח המחריד בילדיי ישראל, היום במגרש הכדורגל במג׳דל שמס מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. התמונות הקשות של חלקי גופות ילדים, שכל חפצם היה לשחק במגרש החזירו את כולנו לתמונות ה7.10. נאומים בקונגרס זה נחמד, אך כעת הזמן לשים את הדיבורים בצד ולהתמקד במעשים אמיתיים, הגליל והגולן בוערים, מדינת ישראל מאבדת את הצפון, התושבים מאבדים את ביתם. כל יום מחריף את המצב יותר, נדרשת החלטה ומעשים עוד הלילה, עכשיו! אין להמתין לחזרת ראש הממשלה ולהתחיל בגרירת הרגליים שהורגלנו אליה".
נאסר, תושב מג'דל שמס סיפר ל-ynet על רגע הפגיעה במגרש הכדורגל בכפר, ואמר כי "זו פעם ראשונה שיש פה נפילה. הייתה אזעקה, לא הספקתי לשים ידיים על הראש - והיה פיצוץ. זה התפוצץ תוך פחות מחצי שנייה". לדבריו, "יש ילדים שנפגעו - שאין מצב להציל אותם. זה זלזול אחד גדול, צריך להפסיק את המלחמה הזאת". תושב נוסף סיפר כי "לא הייתה תגובה של כיפת ברזל".
לדברי נאסר, "כולם שם ילדים קטנים, כולם משתעשעים, עם קורקינטים, עם אופניים, משחקים כדורגל. כואב הלב. אף אחד לא יודע איפה הילדים שלו, לא נותנים לאף אחד להתקרב לשם. היו פה מעל 30 אמבולנסים והרבה צוותים של מד"א. קשה לתאר את המצב, בחיים לא הייתי במצב כזה".
ראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח, מסר כי "יום שחור נפל על מג'דל שמס. אנו מבקשים מכולם להישאר בבתים ולא לשבש את התנועה בפני כוחות ההצלה. אנחנו עדיין בתוך האירוע וייתכן שיהיה מטח נוסף".