חמאס טען בהודעה רשמית שפרסם הלילה (בין שבת לראשון) מעט אחרי חצות כי "פיתה" חיילים לתוך מנהרה במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה, שם מחבלים הצליחו להרוג את הלוחמים ולחטוף את גופותיהם. עם זאת, בהודעה חריגה, דובר צה"ל הבהיר כי "אין אירוע של חטיפת חייל".
יחד עם ההודעה, ארגון הטרור פרסם סרטון שבו נראית לכאורה גופה במדים כהים שעליהם כתמי דם רבים, כשהיא נגררת על הקרקע, בנוסף לתמונות של ציוד צבאי, בין היתר של קסדות, אפודים ורובים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהשמדת מנהרת טרור ותוואי תת קרקע בבית חאנון
תיעוד מהשמדת מנהרת טרור ותוואי תת קרקע בבית חאנון
תיעוד מהשמדת מנהרת טרור ותוואי תת קרקע בבית חאנון. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
דובר הזרוע הצבאית של חמאס, "אבו עוביידה", טען בנוסף כי "הלוחמים שלנו ביצעו בשבת אחר הצהריים מבצע מורכב בצפון רצועת עזה, וארבו לכוח ציוני בתוך מנהרה במחנה ג'באליה". חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד מרדאווי, מסר כי "אל-קסאם וההתנגדות הפלסטינית הבטיחו לעם והיום הם מקיימים את הבטחותיהם".
בדומה לסרטוני הטרור הפסיכולוגי הקודמים שפרסם חמאס, וכן להודעות בכיריו בעבר, גם הלילה טענו בארגון הטרור ל"ניצחון על הציונים", ופורסמו מסרים בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.
בתחילת החודש פרסם חמאס סרטון קצר מהשבי של החטוף נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים בטבח 7 באוקטובר. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו. לא ניתן היה לדעת מתי צולם הסרטון הקצר, ובאותה עת המשפחה ביקשה מהתקשורת שלא לפרסם את הסרטון עצמו. בשבוע שעבר דובר צה"ל פרסם סרטון טרור פסיכולוגי שצילמו מחבלי חמאס, ובו נראית אלה אליקים (8) שנחטפה ב-7 באוקטובר עם אחותה דפנה (15) ושוחררה עם אחותה אחרי 51 ימים בשבי, כשהיא מדברת למצלמה.

אחרי הודעת חמאס: חגיגות בלבנון ובירדן

למרות הכחשת צה"ל, בלבנון חגגו הלילה אחרי ההודעה של חמאס על "חטיפת חיילים". בין היתר התקיימו חגיגות בעיר צור, במסגדי הדאחייה הדרומית בביירות ובמספר מחנות פליטים פלסטיניים בדרום ובצפון לבנות.
חגיגות בלבנון ובירדן אחרי ההודעה השקרית על חטיפת חיילים

בחלק מהמקומות אף שוגרו זיקוקים, ואנשים התהלכו ברחובות עם דגלים ומוזיקה רועשת ושמחה. גם הלשכה המדינית של "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן - לב"א) בירכה על אירוע החטיפה שלא קרה.
מוקד נוסף של חגיגות על הודעת חמאס השקרית היה בירדן, שם תועד קומץ מתהלך הלילה עם דגל פלסטין, משמיע קריאות נגד ישראל ומוחא כפיים.