הבת שהתלוננה על האונס שהוריה ביצעו בה וההורים במחוזי חיפה
(צילום: ליאור אל-חי)

דרמה בבית המשפט המחוזי בחיפה: תושבת הצפון (62), שמואשמת יחד עם בעלה (61) בביצוע עבירות מין חמורות בבתם במשך 13 שנה, התמוטטה הבוקר (חמישי) לפני תחילת הדיון בקביעת תנאי השחרור שלה עד גמר משפטה. "זה לא היה פשוט לראות, אבל עדיין זו אמא", אמרה הקורבן (36) אחרי שאמה התאוששה.
פרשת התקיפה המינית הממושכת בתוך המשפחה נחשפה בשבוע שעבר. לאחר שלבקשת הפרקליטות נאסרה יציאתו של האב מהארץ עד גמר משפטו, נערך כאמור דיון בנושא גם בנוגע לאם. הנאשמת הגיעה לדיון בפני השופט ניצן סילמן, והבת נכחה גם היא באולם. זמן קצר לאחר כניסתה לאולם, האם התמוטטה ונפלה לרצפה. אחותה של הקורבן זעקה לעזרה, ואנשי משמר בתי המשפט וחובש העניקו לאם טיפול.
2 צפייה בגלריה
הבת שהתלוננה על האונס שהוריה ביצעו בה וההורים במחוזי חיפה
הבת שהתלוננה על האונס שהוריה ביצעו בה וההורים במחוזי חיפה
הנאנסת ואמה בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
"זו תחושה לא פשוטה עם כל הדרמה שהייתה בתוך האולם", אמרה הבת שמלווה על-ידי עו"ד רלי גוטמן מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים. "אבל אני עומדת על שלי ואומרת שכל אחד צריך לשלם על מה שהוא עשה. זה שילוב של כאב, כעס, תסכול. זה לבוא ולהרגיש כמה את כועסת עליהם, כמה את לא מקבלת את מה שהם עשו. זה לא הולך להיות פשוט, אני יודעת".
על השאלה כיצד היא מרגישה מאז חשיפת המקרה, השיבה הבת: "אני ברגשות מעורבים. יש לי עליות וירידות של מצב רוח. אני שמחה, אני עצובה, אני בוכה, אני מתוסכלת, אני לא ישנה בלילות, אני לא אוכלת. פתאום אני חיה את זה, כל השנים זה היה מודחק ופתאום כשאת קמה את חיה את זה. זה מאוד קשה ולא פשוט".
הבת, שהגישה במקביל תביעה אזרחית על סך ארבעה מיליון שקלים נגד המשטרה והפרקליטות בגין טענה לנזקי רשלנות, אמרה עוד: "אני לא אגיב על עבודת המשטרה. הם עשו את מה שעשו, הם היו צריכים לעשות את מה שהם היו צריכים לעשות. לצערי, זה נמשך שש שנים וחצי של סיוטים, וזה לא היה אמור להיות ככה. המקום הזה, של להיות בסערת רגשות 24/7, לא פשוט".
לו יכולת להגיד משהו עכשיו להורים, מה היית רוצה לומר? "שאני כועסת עליהם, שהם היו צריכים להיות ההורים שלי ולשמור עליי במקום הבטוח שלי, לתת לי את כל הביטחון שבעולם. זה לא היה אמור לקרות, אבל אני מקווה שזה ייתן ראייה גם לבנות אחרות, שעל דברים כאלה לא אמורים לעבור לסדר היום".
בכתב האישום תואר כי האב אנס את בתו, ביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים מהיום שבו חגגה את יום הולדתה ה-17 ועד שנת 2016. היא הרתה פעמיים, והותקפה מינית גם אחרי שהתינוקת שילדה נפטרה בגיל 11 חודשים בעקבות בעיות גנטיות קשות. התינוקת השנייה לא נולדה, לאחר שהבת עברה הפלה.
ההורים, כך תואר בכתב האישום, המשיכו לבצע במתלוננת עבירות מין גם כשטיפלה בתינוקת החולה שנפטרה לאחר מכן, בזמן שהייתה מאושפזת בבית החולים, וגם בזמן שהייתה מצויה במשבר נפשי עמוק בעקבות פטירתה של התינוקת.
2 צפייה בגלריה
האב החשוד
האב החשוד
האב הנאשם
(צילום: ליאור אל-חי)
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד עינב איטסקו גולד, האב השליט בבית אווירת טרור ונהג באלימות פיזית ומילולית בבני המשפחה. לשניים חמישה ילדים, וכאמור, בחלק מהמקרים שהתרחשו בעת שהבת הייתה כבר בגירה, ביצעה גם האם עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים בבת, ביחד עם האב.
הפרשה פוענחה בין היתר בעקבות אשפוזה הממושך של התינוקת שסבלה מבעיות גנטיות קשות. הצוות הרפואי בבית החולים החליט לשמור את ה-DNA של התינוקת, ובהמשך, בזכות בדיקת חוקרי המשטרה, התברר לפי ה-DNA כי אביה של התינוקת הוא גם סבה.
האב מואשם בעבירות מין במשפחה, אינוס, מעשים מגונים ומעשה סדום והאם מואשמת בעבירות של אינוס, מעשה סדום, ומעשים מגונים.