אחרי הלחץ שהפעיל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המשטרה החליטה כי מצעד הדגלים ביום ירושלים שצפוי להתקיים ביום רביעי הקרוב יעבור במסלול הנפיץ בשער שכם. לאורך מסלול הצעדה יוצבו 3,000 שוטרים, לעומת 2,000 שנפרסו בעיר במצעד הגאווה שהתקיים בשבוע שעבר.
מצעד הדגלים בירושלים, בשנה שעברה
(צילום: גיל יוחנן)

1 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים בירושלים
מצעד הדגלים בירושלים
בן גביר במצעד הדגלים, אשתקד
(צילום: שלו שלום)
במשטרה אמרו כי אין מידע מודיעני המצביע על כוונה לפגוע בקיום המצעד התקין שיעבור במרכז ירושלים וכי "ניסיונות ההצתה 'נמוכים' משנים עבורו". עוד הסבירו במשטרה כי "כלל האירועים נלקחים בחשבון, וכי בוצעו תרחישים של שלל מקרים אפשריים, כולל אפשרות של ירי רקטי לעבר העיר בזמן הצעידה".
יום ירושלים, שבו מציינים את איחוד העיר אחרי מלחמת ששת הימים, נערך בצל אירועי 7 באוקטובר והמלחמה. השנה, צפויים להשתתף באירוע אלפי משתתפים, שיצעדו משער שכם לכותל המערבי. המשטרה הודיעה כי השלימה את ההכנות לקראת המצעד, עדכנה כי ייסגרו כבישים מרכזיים בעיר לפרקי זמן ממושכים וקראה לציבור להתנהג באחריות ולשמור על הנחיות הבטיחות.
ההיסטוריה של מצעד הדגלים בבירה לוותה במתיחות ומהומות לנוכח המעבר של הצועדים בשער שכם. ב-2021 פרץ מבצע שומר החומות אחרי שחמאס שיגר רקטות לעבר ירושלים ומקומות נוספים במהלך מצעד הדגלים. ב-2022 פנה שגריר ארה"ב לשעבר טום ניידס לשר לביטחון הפנים דאז עמר בר-לב לבחון את שינוי תוואי המצעד מחשש להתלקחות. בר-לב השיב אז בשלילה והתוואי נותר על כנו. גם בשנה שעברה עבר המצעד בשער שכם, ופרט להשלכת חפצים לא נרשמו אירועים חריגים.
פרט למידע על נקודות ההתחלה והסיום, רוב הפרסומים על המצעד עד היום לא ציינו היכן בדיוק הוא יעבור, אך בסביבת השר בן גביר אמרו כי תוואי הצעדה נותר על כנו ויעבור דרך שער שכם שמקשר בין שכונות מזרח ירושלים לעיר העתיקה. ניתן להניח כי בזמן שצה"ל נלחם ברצועה, הופעלו לחצים כבדים כדי שהמצעד לא יעבור במוקד האפשרי למהומות, אך כבר בשבוע שעבר, אישר בן גביר עצמו הגעה למצעד והפיץ הזמנות בקרב פעיליו להגיע לאירוע.