ב-3 באוגוסט נולדה אימאן, בתם של הנסיך הירדני חוסיין בן עבדאללה השני ואשתו הנסיכה רג'ווה חאלד א-סיף. מדובר בנכדה ראשונה של הסבא והסבתא – המלך עבדאללה והמלכה ראניה, וההתרגשות בהתאם. מהרגע הראשון, המשפחה לא הסתירה את התינוקת הקטנה.
ירדן מאוהבת בתינוקת המלכותית, הנכדה הראשונה של המלך עבדאללה
(צילום: מיקי שמידט)

6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
הנסיך חוסיין, אשתו רג'ווה והתינוקת אימאן. מתנות לכל התינוקות שנולדו בבית החולים באותו יום
6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
כך זה נראה בלידה של ג'ורג'. הירדנים נזכרו בוויליאם וקייט
ביום הלידה פורסמה הודעה רשמית מטעם בית המלוכה הירדני וגם התמונות הראשונות החלו לצאת. המלכה ראניה צייצה בחשבון שלה ברשת X (לשעבר טוויטר): "תודה לאל על המתנות הגדולות ביותר שלו. הארת את חיינו עם נכדתנו היקרה אימאן. ברכות לחוסיין ורג'ווה, שאלוהים ימלא את חייכם בברכה ונחת". בחשבון האינסטגרם שלה פרסמה המלכה תמונה עם התינוקת החדשה וכתבה: "אימאן הקטנה, יש לך כבר מקום גדול בלב שלי, משפחתנו מעולם לא הייתה שמחה יותר".
גם סרטון ערוך ומושקע הוכן לרגל האירוע ופורסם על-ידי משפחת המלוכה ברשתות החברתיות. בסרטון ניתן לראות את בני המשפחה מגיעים למפגש הראשון עם התינוקת: הסבא והסבתא המרוגשים ואחיו של חוסיין – הנסיך האשם, הנסיכה סלמה והנסיכה אימאן, החולקת את השם עם התינוקת החדשה. ביום הלידה הודה הנסיך חוסיין בחשבון האינסטגרם למשפחתו ולעם הירדני על הברכות לרגל הלידה "שנגעו בנו מאוד ברגעים המיוחדים האלה".
הלידה המתוקשרת וסרטון נוסף שפורסם ברשת, של חוסיין ורג'ווה יוצאים מבית החולים עם התינוקת הקטנה לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים, הזכירו אירוע של משפחת מלוכה אחרת, משפחת המלוכה הבריטית. אחרי הולדת הנסיך ג'ורג', בנם של הנסיך ווליאם ורעייתו קייט, פורסם סרטון של ההורים הטריים יוצאים עם התינוק מבית החולים וזוכים לתשואות מההמונים שהמתינו בחוץ. גם הלידה בבריטניה, לפני 11 שנה, הייתה מתוקשרת מאוד. בהשוואה בין שני הסרטונים קשה להתעלם מהדמיון, אפילו בלבוש של שני הזוגות עם יציאתם מבית החולים.
6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
המלך עבדאללה ונכדתו הטרייה. סבא וסבתא באו עם הדודים
6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
עבדאללה וראניה תופסים פינה שקטה עם התינוקת החדשה
הקשר הירדני-בריטי ההיסטורי קיים ומוכר. עד לסוף שנות ה-50 בריטניה הייתה הפטרון העיקרי של ירדן, והרמטכ"ל הראשון של ירדן היה בריטי, עד לשערוב הצבא. למדינה יש קשרים מדיניים, צבאיים וגם משפחתיים עם בריטניה. המלך חוסיין, אביו של המלך הנוכחי עבדאללה, נישא בחייו לארבע נשים, ואחרי גירושיו הראשונים נשא לאישה את אימו של עבדאללה, שנולדה בבריטניה למשפחה נוצרית ואחרי נישואיה לחוסיין התאסלמה ושינתה את שמה למונא. אחרי גירושיו ממונא נישא המלך חוסיין לאישה שלישית, עאליה, שהייתה בתו של שגריר ירדן בלונדון. עאליה נהרגה בתאונת מסוק, ובשנת 1978 נישא חוסיין למלכה נור, אשתו הרביעית.
ב-CNN בערבית ובערוצים נוספים דווח כי עם לידת בתו הראשונה אימאן העניק הנסיך חוסיין מטבע זהב וברכה במתנה לכל התינוקות בבית החולים שנולדו באותו מתחם רפואי שבו נולדה בתו ובאותו תאריך, שלושה באוגוסט.
בימים שלאחר מכן דאגה המלכה ראניה להפגין את היותה סבתא מעורבת ופרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה שבה היא נראית יושבת על כורסה עם הנכדה, כשרגליה מונחות על הדום וכפכפיה מוטלים על הרצפה. בתמונה נשען המלך עבדאללה בנחת על ספה לצדה. אלמלא החדר המפואר והמנות הממתינות לשניהם על השולחן אפשר היה לחשוב שלא מדובר במשפחת מלוכה. לצד התמונה כתבה ראניה: "עם האפרוחית. כל כך הרבה מתיקות בידיים שלי".
6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
יורש העצר ורעייתו רג'ווה. "כל כך הרבה מתיקות בידיים שלי"
6 צפייה בגלריה
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
ירדן לידה מלכותית נסיך חוסיין
האב הטרי במדי הצבא. "הבוקר הטוב ביותר לפני העבודה"
בתמונה נוספת שפורסמה בימים האחרונים בחשבון האינסטגרם של הנסיך חוסיין ניתן לראות אותו עומד במדי הצבא הירדני ומחזיק את אימאן הקטנה. לצד התמונה נכתב: "הבוקר הטוב ביותר לפני העבודה. עם היקרה שלי".
ההודעה על ההיריון במשפחת המלוכה פורסמה בירדן ב-10 באפריל השנה. אז דווח באופן רשמי כי "הנסיך חוסיין ואשתו רג'ווה מצפים לילד ראשון בקיץ". מאז הלידה המשפחה העסוקה ממשיכה בעבודה השוטפת הקשורה לאתגרים בממלכה ובאזור. יש לציין כי חוץ מהעיסוק המתמשך של הממלכה הירדנית בחודשים האחרונים במלחמה בעזה, בהעברת הסיוע לרצועה ובהאשמות נגד ישראל, המדינה גם סובלת ממשברים פנימיים קשים משלה. היא מתמודדת עם משבר כלכלי קשה, ומגזרים רבים, בהם מגזר התיירות, נפגעו באופן משמעותי מהמלחמה בעזה ומהאיום החות'י בים האדום.