דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסם כי סמ"ר במיל' רפאל קאודרס, בן 39 מצור הדסה, נהרג במתקפת הכטב"מים של חיזבאללה לעבר היישוב חורפיש שבגליל העליון. קאודרס שימש כרכז מסורת ורוח בגדוד 5030 בחטיבת אלון (228).
12 בני אדם נפצעו אתמול מפגיעות ישירות במהלך מתקפת הכטב"מים מבלי שהופעלה אזעקה - ובהם חיילת צה"ל במילואים מחטיבת אלון, שנפצעה באורח קשה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחתה עודכנה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
סמ"ר (במיל') רפאל קאודרס ז"ל
סמ"ר במיל' רפאל קאודרס ז"ל
(צילום: סיון שחור)
הנפילה בחורפיש

הכטב"מים התפוצצו במגרש הכדורגל בחורפיש בהפרש של כמה דקות זה מזה, כדי לפגוע גם בכוחות ההצלה שזינקו למקום.
קאודרס שנהרג הפעיל ערוץ טלגרם בשם "רפאל מחפש מקום לשתף" שאותו פתח רק לפני כחודש. ביום שלישי, ערב יום ירושלים ופחות מיממה לפני שנהרג, כתב כך: "חזרתי למילואים השבוע. הערב יחול יום ירושלים. מעבר לשחרור ירושלים זה יום שמציין את הניסים הגדולים שהיו במלחמת ששת הימים. ניצחון והצלה ממצב של חשש משואה שנייה. אבא שלי שיחיה נהג להביא כיבוד כל שנה בעבודה שלו כדי לציין את היום החשוב. כאן בצבא - כלום. אף אחד לא מתייחס. במקרה הטוב הדתיים יגידו פסוקים ויאריכו קצת בתפילה. ארוחת הערב בבסיס האימונים - רגילה לגמרי. המג"ד שדיבר היום על כך שאנחנו ב'מלחמת העצמאות ה-2' לא הזכיר אפילו במילה את מלחמת ששת הימים. כמוהו גם המח"ט. זה חלק מהיחס שלנו להיסטוריה והכרת הטוב".
עם פתיחת הערוץ, ב-18 במאי, הוא כתב: "מה קרה שהחלטתי לפתוח ערוץ בטלגרם? אני מוצא את עצמי שולח לכל מיני אנשים כל מיני טיפים צרכניים, מוצרים שמצאתי בעלי אקספרס, טיפים שימושיים במחשב ועוד כל מיני כאלה. חוץ מזה לפעמים יש לי מחשבות על מה שקורה בארץ ובעולם. לא מתאים לי לשתף אותם במרחב האינסופי של הרשתות החברתיות אבל אולי זה יעניין מישהו".
פורסם לראשונה: 08:50, 06.06.24