3 צפייה בגלריה
החיסון
החיסון
ברקוביץ' מחסן את נתניהו לקורונה
(צילום: לע"מ)
אף שרומניה הודיעה לפחות לפני שמונה חודשים לד"ר הרמן צביקה ברקוביץ', רופאו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא אינו משמש עוד כקונסול הכבוד שלה בישראל - הוא ממשיך לנסוע ברכב עם לוחיות זיהוי דיפלומטיות, ובביתו ביישוב הר אדר תלוי עדיין שלט שבו כתוב: "חניה שמורה רכב דיפלומט". על חזית הבית תלוי שלט מהודר שבו כתוב ברומנית כי כאן מתגורר קונסול הכבוד של רומניה.
ברקוביץ' שימש בתפקיד זה שבע שנים, ומציג את עצמו כ"יועץ כבוד של ראש ממשלת רומניה". שגרירות רומניה בישראל טוענת כי הוא סיים את כהונתו כבר ב-2019, אך ברקוביץ' טוען כי הודיעו לו על הפסקת כהונתו רק באוגוסט 2022. השגרירות החליטה למנות במקומו את איש העסקים אסי שמלצר, אלא שהנוהל של משרד החוץ לא מאפשר מינוי קונסול חדש עד שקודמו מחזיר את תעודת הקונסול, מסיר את לוחיות הזיהוי הדיפלומטיות של רכבו ואת השלטים שבהם כתוב שהוא קונסול הכבוד.
3 צפייה בגלריה
החניה של הרמן ברקוביץ'
החניה של הרמן ברקוביץ'
השלט בחניית הבית
(צילום: איתמר אייכנר)
3 צפייה בגלריה
שלט משרדו של הרמן ברקוביץ'
שלט משרדו של הרמן ברקוביץ'
שלט משרדו של ברקוביץ'
(צילום: איתמר אייכנר)
בעקבות פניית "ידיעות אחרונות" ו-ynet, בדק משרד החוץ את הנושא - והתברר כי רומניה אכן הפסיקה את כהונתו. אלא שכאן יש תפנית בעלילה. בעקבות התערבות חיצונית, ויותר משמונה חודשים לאחר שכהונתו הופסקה, שר החוץ הרומני שוחח עם שר החוץ אלי כהן והודיע כי רומניה מבקשת למנות את ברקוביץ' מחדש כקונסול הכבוד.
ברקוביץ' אישר שהוא ממשיך לנסוע ברכב עם לוחיות דיפלומטיות וטען שאיש לא ביקש ממנו להוריד אותן. הוא גם הופתע לשמוע שהרומנים מתכוונים למנות אותו מחדש. "הייתה לי הפתעה לא נעימה כשהודיעו לי שלא מאריכים לי את כהונת קונסול הכבוד", סיפר, "ביקשתי הסברים אך לא קיבלתי. השמועות ברומניה אומרות שביקשו לסיים כהונתי כי דחפתי בעבר בממשלת רומניה להעביר את השגרירות לירושלים. אני לא רץ אחרי הכבוד, אותו אני מקבל מהרפואה". שגריר רומניה, ד"ר ראדו יואניד: "אנחנו לא מגיבים על תהליך טכני שמתנהל כעת, ואינו בשליטתנו".