הריאיון עם ח"כ ברקת
(צילום: משה מזרחי)

ח"כ ניר ברקת מהליכוד תקף הבוקר (יום ד') את ממשלת בנט-לפיד, וטען כי היא עלולה להוביל לפגיעה בריבונות הישראלית על ירושלים: "חזרנו לאתגר גדול של שמירה על ירושלים מאוחדת, רק בגלל שהממשלה הזאת תתרפס בפני האמריקנים ותאפשר לעשות צעדים חסרי תקדים מבחינתנו. בנושאים אידיאולוגיים כמו חלוקת ירושלים, הממשלה הזאת מהווה סכנה גדולה מאוד", אמר ח"כ ברקת בריאיון לאולפן ynet.
בוושינגטון לוחצים על הממשלה הישראלית לאפשר להקים מחדש את הקונסוליה האמריקנית ברחוב אגרון בירושלים, שנסגרה בתקופת ממשל טראמפ במקביל להעברת שגרירות ארה"ב לבירה. ח"כ ברקת יזם הצעת חוק שעלולה להביך את הממשלה ולהוביל למחלוקת משמעותית עם ממשל ביידן במתחם שצפוי לספק שירותים לפלסטינים בירושלים. לפי הצעת חוק לתיקון לחוק היסוד: ירושלים בירת ישראל, המדינה לא תפתח או תכונן בבירה נציגות דיפלומטית המשרתת ישות מדינית זרה.
הבוקר אמר ח"כ ברקת בנוגע לסוגיה כי "בשבוע שעבר הייתי בארה"ב, אתן לכם דוגמה מאוד משמעותית כמה מסוכנת הממשלה הזאת. חברת הקונגרס אילהאן עומאר אומרת 'צריך לפתוח את הקונסוליה בשביל להילחם בלגיטימציה של אחדות ירושלים ובכל ההתיישבות של ישראל ביהודה ושומרון'. זאת לא בקשה תמימה לפתוח את הקונסוליה הפלסטינית בירושלים, הכוונה כאן לכרסם באחדותה של ירושלים, ולממשלה הזאת עם בנט ולפיד לא יהיה כוח עמידה.
"הממשלה תלויה באצבעות של הערבים, היא תלויה בשרים של מרצ ומפלגת העבודה, שמאמינים בחלוקתה של ירושלים. מבחינת קריאת תיגר על ירושלים, אנחנו צריכים לעמוד פה על המשמר. אנחנו צריכים מהר מאוד להחליף את הממשלה הרעה הזאת".
2 צפייה בגלריה
ה קונסוליה האמריקנית ארה"ב ב ירושלים
ה קונסוליה האמריקנית ארה"ב ב ירושלים
מבנה הקונסוליה האמריקנית בירושלים
(צילום: AFP)
ח"כ ברקת מתח ביקורת על הממשלה גם בסוגיית הטיפול בקורונה. לדבריו, "מה שעשתה ממשלת הליכוד, היא רצה מהר להשיג את הווירוס ולהביא את החיסונים שברור לכולם שזה הפתרון הנכון. החיסונים גרמו לכך שישראל הייתה המדינה הראשונה שיצאה מהקורונה. זה הצעד הבא שצריך לעשות. לא להתמהמה, לרוץ מהר, לנהל סיכונים ולהביא את החיסון השלישי רחב ככל שניתן. מה שהם עושים זה לאט מדי, הזמן פה קריטי".
הוא הוסיף לגבי הקואליציה כי "אנחנו בתוך האופוזיציה מבינים שמשהו פה נעשה בצורה אנטי-דמוקרטית בעליל. הייתי בשלטון המקומי, וכולם מבינים שצריך לשמור על פרופורציות בכל הוועדות הרלוונטיות בין הקואליציה לאופוזיציה. הדבר הזה לא נשמר, יש פה תהליכים של דריסת האופוזיציה שאני לא זוכר בשום מקום, לא בשלטון המקומי ולא בשלטון המרכזי. לצערי הרב, הכנסת לא מתפקדת כתוצאה מהתהליך הזה ואנחנו נילחם שזה לא יימשך הלאה".
- הזכרת את הפרק שלך ברשויות המקומיות. היום ראש רשות מקומית שמוגש נגדו כתב אישום לא יכול להמשיך בתפקידו ואותו דבר שר מכהן. שר המשפטים סער מכין תזכיר חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. "טומי לפיד ז"ל, אבא של יאיר לפיד, טען טענה נכונה וצודקת שראש ממשלה לא מפילים באמצעות פקיד - יועץ משפטי לממשלה. יש שמיים וארץ בין הפלת משטר לבין ראשי ערים ושרים. המחוקק קבע במפורש את ההבדל הגדול בין ראש ממשלה לכל תפקיד אחר, חד משמעית. לא מפילים שלטון בשיטה כזאת ולכן אנחנו צריכים לעמוד על המשמר. ראש ממשלה, אם וכאשר יש נגדו כתב אישום, רק בית המשפט הגבוה לצדק יקבע. זה החוק, וניסיון עכשיו לשנות אותו זה חד משמעית ניסיון פרסונלי רטרואקטיבי שהוא בלתי מתקבל על הדעת".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"כל תלונה שווה שתיבדק על ידי מבקר הליכוד". ח"כ ברקת
(צילום: אבי מועלם )
בהתייחסו לדיווח ב-ynet שלפיו כספים של הליכוד משמשים בין היתר לאיסוף מידע אחרי יריבים פוליטיים וגם אחרי גורמים בתוך המפלגה, אמר ח"כ ברקת: "הליכוד היא תנועה תוססת, חיה ותמיד יש ביקורת פנימית וטוב שכך. אם יש תלונה למבקר המפלגה, בואו ניתן למבקר לבחון אותה. כל תלונה שווה שתיבדק על ידי המבקר, בדיוק בשביל זה יש מבקר".
- אפשר להניח שאם היית עומד בראש הליכוד, יכולת להרכיב ממשלה ימנית אידיאולוגית. למה אתה לא עושה את זה? "כי אני חלק מתנועת הליכוד. אנחנו תנועה דמוקרטית ומכבדים את היו"ר שנבחר, ככה התנועה שלנו עובדת לשמחתנו. אני עושה כנסים, מגייס פעילים, בונה את כוחי, מציג את סדר יומי, מציג את הרפורמות הגדולות שאני מאמין שצריך לעשות במדינה. מעבר לאתגר הגדול של הפלת הממשלה, חברי הליכוד עסוקים היום בין השאר גם בעניינים הפנימיים כתנועה דמוקרטית. אני חושב שכל אחד עסוק בין השאר גם בעתידו הפוליטי".