2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה. ארכיון
(צילום: AP)
הסתדרות המורים הודיעה הערב (שישי) כי היא מחריפה את העיצומים - ובמסגרת זאת הלימודים בכל הארץ יחלו ביום ראשון בשעה 10:00. ההנחיה חלה על כל מוסדות החינוך: גני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ואולפנים. במוסדות החינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כסדרם.
"אנו מחריפים את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה - בנט ולפיד – ושל שר האוצר ליברמן ופקידי משרדו מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי", נכתב בהודעת הסתדרות המורים. "רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך".
מזכ"לית הסתדרת המורים יפה בן דויד הוסיפה כי "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט. אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג ברפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם".
בהסתדרות המורים מאשימים כי "העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים". זאת, אחרי יותר משבוע שבו הלימודים בכל מחוזות משרד החינוך התחילו בשעה 10:00 ליום אחד.
2 צפייה בגלריה
חילופי האשמות. יפה בן דויד וליברמן
חילופי האשמות. יפה בן דויד וליברמן
חילופי האשמות. יפה בן דויד וליברמן
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
בישיבה שהתקיימה אמש על הסכם השכר בין הסתדרות המורים לאנשי הממונה על השכר באוצר חל פיצוץ במשא ומתן - והמורים לא שוללים בהמשך גם שביתה כללית במערכת החינוך. לטענת הסתדרות המורים, המו"מ פוצץ אחרי שפקידי האוצר הגיעו לדיון "ללא מסגרת תקציבית וללא מספרים".
הזמן, כך נראה, עובד לרעתם של המורים: בחטיבות הביניים שנת הלימודים תסתיים ביום שני הקרוב, ובגני הילדים ובבתי הספר היסודיים היא תסתיים עשרה ימים לאחר מכן. הנהגת הסתדרות המורים מבינה שעליה להציג מפגן כוח לפני היציאה לחופשת הקיץ, ולאותת שהיא נחושה לא לפתוח את שנת הלימודים הבאה ללא הסכם שכר. במהלך חופשת הקיץ, כמובן, היעדר הסכם לא ישפיע על איש - כך שהסתדרות המורים תאבד ב-30 ביוני את מנוף הלחץ היחיד שהיה לה עד לפתיחת שנת הלימודים הבאה.
ממשרד האוצר נמסר אמש בתגובה כי "לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".