עיקר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש (ראשון) בקריה בתל אביב, שנערכה על רקע הטבח במג'דל שמס שבמסגרתו נרצחו 12 ילדים ונערים מירי רקטה של חיזבאללה, עסק במצב בלבנון ובתגובה האפשרית של ישראל. במהלך הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "עשינו נכון שלא ביצענו את מה שהמליצה אז מערכת הביטחון (לתקוף בצפון בתחילת המלחמה, א"א)".
ישיבת הקבינט
(צילום: עומר מירון / לע״מ)

אפשרויות התגובה של צה"ל לא הוצגו בפני השרים מחשש להדלפות, והשרים הסמיכו למעשה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט להחליט על עיתוי ואופי התגובה. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' נמנעו.
במהלך הישיבה אמר גלנט כי "רק מלחמה תשנה את המציאות הזו בצפון". שר החלקאות אבי דיכטר השיב מצידו כי "הקבינט הזה הציל את המדינה בהחלטה לא לתקוף בצפון ב-11 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
12 הנרצחים
12 הנרצחים
12 הנרצחים בטבח במג'דל שמס
יעד התקיפה כבר הוחלט בצמרת הישראלית, והובא אמש לאשרור בדיון של הקבינט, שארך כשלוש שעות וחצי. גורמים ביטחוניים העריכו כי "מדובר במטרה מוגבלת אך משמעותית". במהלך הדיון נשמעו העמדות של כל השרים. ראש הממשלה נתניהו ציין שבגלל הטענות כלפיו מצד שרים על "אישור מזורז" בעקבות התקיפה בתימן בסוף השבוע שעבר כתגובה לפגיעת הכטב"ם הקטלנית בתל אביב, ניתן להם מספיק זמן בדיון כדי לשמוע את דעתם לפני היציאה לפעולה. "תגידו מה אתם חושבים שצריך לעשות", אמר נתניהו לשרים.
בטבח במג'דל שמס נרצחו כאמור 12 ילדים ונערים בפגיעה ישירה של רקטה שהתפוצצה במגרש כדורגל ליד גן שעשועים. באסון נפצעו יותר מ-30 נוספים, והפגיעה הקטלנית התרחשה בזמן שהילדים שיחקו כדורגל במגרש. מדובר בתקרית הקשה ביותר בצפון מאז 7 באוקטובר.