2 צפייה בגלריה
לברון במשחק של ליברפול
לברון במשחק של ליברפול
לברון ג'יימס
(צילום: גטי אימג'ס)
סגידה לסלבריטאים היא חלק מצער למדי מה-DNA של ארה"ב, בוודאי במאה השנים האחרונות. רונלד רייגן הרי היה נשיא שצמח מהוליווד, וכל תעשיית הפרסום במאה ה-20 התבססה על הערצת סלבס. מהבחינה הזו, דונלד טראמפ - מגיש תוכנית ריאליטי מפוברקת שהפך לנשיא - היה רק השיא, לא ההתחלה. מה שטראמפ כן עשה זה להוכיח שיש מספיק אמריקנים שיאמינו לכל מה שסלבריטאי עשיר ינסה למכור להם.
שום דבר לא מדגיש את עומק האובססיה המכרסמת הזו, כמו מה שקרה בשנה האחרונה סביב תעשיית הקריפטו. כוכבים הוליוודיים וכוכבי ספורט נהרו בהמוניהם כדי לפרסם "מטבע" ערטילאי, שאפשר לקנות איתו מעט מאוד דברים ממשיים ואין עליו פיקוח. המעריצים נהרו אחריהם לשים את מיטב כספם על אוויר חם, ובאופן שלא צריך להפתיע אף אחד, מאבדים עכשיו חסכונות חיים.
המהירות שבה נשאבו הוליווד ועולם הספורט לתוך סחרור המטבעות הווירטואליים באמת מדהימה. רשימה חלקית של מפורסמים שהפכו בשנה האחרונה לפרזנטורים של מטבעות קריפטו, נראית כמו "טים אמריקה" של הסלבס: קים קרדשיאן ומאט דיימון ופריס הילטון ולארי דייויד וסנופ דוג וטום בריידי ולברון ג'יימס וסטף קרי וריס ווית'רספון.
הסופרבול זכה השנה לכינוי "הקריפטו בול", כי כל כך הרבה פרסומות במהלכו עסקו בתעשייה. מאט דיימון אמר לעשרות מיליוני צופים כי "העושר הולך עם האמיצים", וריס ווית'רספון הודיעה כי "הקריפטו כאן לתמיד". וזה אפילו יותר מסתם קמפיינים: הסטייפלס סנטר בלוס אנג‘לס, שבו משחקים הלייקרס, שינה את שמו ל"אולם Crypto.com", בעסקה בשווי של יותר מ-700 מיליון דולר ל-20 שנה.
2 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: Gettyimage)
רוב הכוכבים החליטו להיכנס לעולם הזה כהימור עסקי ואמונה בטכנולוגיה מתפתחת. יש כאלה שזכרו איך השחקן אשטון קוצ'ר נכנס מוקדם מאוד לטוויטר והרוויח המון כסף. סלבס אחרים, למשל מאט דיימון, עושים זאת גם כי הם מבקרים ותיקים של הממסדים הפיננסיים העכשוויים, ובצדק. המערכת הקפיטליסטית בארה"ב מושחתת עד העצם, היא חייבת להשתנות ואפשר להבין את הרצון למרוד בה.
ציפי שמילוביץ ציפי שמילוביץ מתוך אלבום משפחתי
הבעיה מתחילה כשסלב מצמיד את הפנים שלו למשהו שאין לו רישיון, אין לו רגולציה והיום ברור לגמרי שהוא משמש כלי להונאה. בכך נותן הכוכב הנערץ יד לפגיעה אמיתית באנשים שמקשיבים לו. זה לא מקרי שהחברות האלה משתמשות בסלבריטאים, הן יודעות שהציבור האמריקני - ולא רק האמריקני, למען ההגינות - מאמין לגמרי לכל פוזה של סלבריטאי. לקים קרדשיאן יש יותר מ-300 מיליון עוקבים באינסטגרם, הם קונים כל מה שהיא מוכרת להם, למה שלא יקנו קריפטו?
בשבועות האחרונים, כשמגדל הקלפים מתרסק, הפכו הסלבס האלה למאוד שקטים. "הניו יורק טיימס" ניסה להשיג תגובות, ואפילו העיתון שאיש לא מסרב לו, לא הצליח לקבל ולו טלפון אחד בחזרה. לפחות עד עכשיו, אף סלב גם לא עשה סוג של חשבון נפש פומבי, או סתם החליט להפסיק לפרסם, אבל דבר אחד בטוח לגמרי: את התשלום על הפרסומת המצחיקה שלו לקריפטו, קיבל לארי דייויד בכסף אמיתי.
  • ציפי שמילוביץ היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com