תיעוד ממעצר אמיר השכל, אתמול

תת-אלוף במיל' אמיר השכל הגיע אתמול (שלישי) לכנס בשדרות שבו השתתף שר הכלכלה ניר ברקת, אלא שאז הודיע לו אחד מאנשי האבטחה: אתה לא נכנס. לדבריו של השכל, לשעבר ראש להק כוח אדם בחיל האוויר שמזוהה כאחד ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, לא עשה דבר שגרם למעצרו.
"ב-24 למאי נרשמתי לאירוע. הגעתי אתמול בבוקר לשדרות, התייצבתי בעמדת ההרשמה, קיבלתי את התג, וישבתי בחוץ. אחרי עשר דקות ניגש אליי בן אדם לא מזוהה ומודיע לי 'אתה לא נכנס לאולם'". נציין כי האירוע, "ועידת שדרות לכלכלה", הינו אירוע ציבורי שארגנה העירייה - והיה פתוח להרשמה לכל אחד.

3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר אמיר השכל על רקע ההפגנות נגד ניר ברקת בשדרות
תיעוד ממעצר אמיר השכל על רקע ההפגנות נגד ניר ברקת בשדרות
נעצר בשל "כוונה להפריע". תא"ל אמיר השכל
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר אמיר השכל על רקע ההפגנות נגד ניר ברקת בשדרות
תיעוד ממעצר אמיר השכל על רקע ההפגנות נגד ניר ברקת בשדרות
מהומות בכנס בשדרות
"אמרתי לו 'תשמע, האירוע אירוע ציבורי, זה לא אירוע פרטי, ואני עומד על כך להיכנס לאירוע'. ואז הוא עירב משטרה", שחזר. "לא יכול להיות שיהיה מישהו שיעשה סלקציה בין מי שיכול להיכנס לאירוע ומי שלא יכנס לאירוע". בריאיון ל-ynet radio סיפר כי עילת מעצרו הייתה "כוונה להפריע לסדר הציבורי".
"יש פה משטרת מחשבות שמבינה מה הכוונות שלי", אמר. עם זאת, הוא הבהיר כי אינו מאשים את איש האבטחה שמנע את כניסתו: "הוא לא קם בבוקר והחליט שהוא לא מכניס את אמיר השכל. מישהו נתן לו הוראה. מי שנתן חסות לאירוע בין השאר היה ראש העיר. הוא היה נוכח במקום. אחרי שנעצרתי ואחרי שעתיים וחצי ששוחררתי ללא שום הגבלות, חזרתי למקום. לא נתנו לי שוב פעם להיכנס".
הוא התייחס לדבריו של ראש העיר אלון דוידי, שהתעמת עם המוחים אתמול וקרא להם "תפסיקו להתנהג בפופוליזם זול ובאלימות נגדנו". "אני נעצרתי מחוץ לאולם, כשאני יושב בחוץ, לא עושה כלום, לא מדבר עם אף אחד. במשטרה שאל אותי החוקר 'למה באת?', אמרתי לו בצורה הכי ישירה שיש, אחד הדוברים באירוע היה ברקת. רציתי לשמוע מה יש לו לומר ובהתאם לדבריו להגיב, שזו זכותו של כל אזרח שמשתתף באירוע ציבורי".
3 צפייה בגלריה
אלון דוידי באולפן ynet
אלון דוידי באולפן ynet
"באתם לפוצץ את הכנס". אלון דוידי
(צילום: יריב כץ)
נזכיר כי דוידי, שהתעמת כאמור עם המפגנים, התנגד להקמת הממשלה הקודמת בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, על אף שהיה חלק מרשימת ימינה של ראש הממשלה לשעבר בנט. "אנחנו אוהבים את מדינת ישראל, את כולם, גם את השמאל וגם את הימין, גם דתיים וגם חילונים. אתם יכולים להפגין בחוץ, אנחנו עוסקים בדברים חשובים. היו בחירות, נגמרו הבחירות", אמר להם אתמול.
השכל אמר כי בפעם הבאה שעיריית שדרות תארגן כנס, שתודיע מראש שהכניסה היא סלקטיבית, "אבל הכנס פורסם באמצעי התקשורת לכלל הציבור בתנאי שההרשמה מוקדמת וככה אני עשיתי. מהרגע שזה פורסם זו זכותי המלאה להיכנס לכנס ואיש לא יעשה סלקציה". הוא חזר שוב ושוב בריאיון על טענתו, לפיה ברגע שנעצר לא היה באולם ולא הפריע לאיש: "תייגו אותי. יש כנראה רשימה עם אנשים מתויגים, והודיעו לי שאני לא יכול להיכנס לאירוע".
בשלב זה של הריאיון עלה להגיב ראש העיר דוידי, שפקפק בכוונתו של תא"ל השכל "לתמוך בעיר שדרות". "אתם באתם לפוצץ כנס בשדרות", טען. השכל השיב לו: "הסיפור הזה צריך להדיר שינה מכל מי שחשיבות הדמוקרטיה עומדת לנגד עיניו, נקודה".