ענת אנגרסט, אימו של החייל החטוף מתן אנגרסט, חשפה הערב (שבת) בעצרת בכיכר החטופים כי קיבלה אות חיים מבנה בסרטון שאותר ברצועת עזה. מתן, לפי מטה משפחות החטופים, נחטף לעזה כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה. הוא היה בטנק של איתי חן ודניאל פרץ, שנפלו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה, ואיתם היה גם תומר ליבוביץ, שנפל גם הוא בקרבות.
ענת אנגרסט בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: SATVIEW.TV)

2 צפייה בגלריה
חגי וענת אנגרסט ההורים של החייל החטוף מתן אנגרסט
חגי וענת אנגרסט ההורים של החייל החטוף מתן אנגרסט
חגי וענת, הוריו של מתן אנגרסט
(צילום: שרון צור)
"אני נחשבת לברת מזל בקרב משפחות החטופים, אני קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שחיילינו מצאו בעזה", אמרה בכיכר. "בסרטון נראה מתן, הבן שלי, כשהוא מישיר מבט פצוע אל המצלמה ופונה אליך, ראש הממשלה. הוא צועק: 'נתניהו, אני לא מבין איך זה קרה אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה'. כמה אכזבה מתן, ראש הממשלה לא הוציא אותך משם, לא דיברו עליך בכלל בפעימה הראשונה ולא מדברים עליך בפעימה הבאה".
לדבריה, "המדינה שנלחמת עליה החליטה שאתה נשאר שם. אתה לא ילד כי אתה מעל גיל 18, לא אישה, לא קשיש ולא חולה כרוני. אתה 'רק' חייל שנלחם והיה מוכן להקריב את עצמו. אז אתה נשאר שם, במנהרות, בחושך כשאתה פצוע, מדמם, מי יודע אם עוד שורד. אני פונה אליך, ראש הממשלה נתניהו ומזכירה לך: מתן הוא חייל גיבור אבל קודם כל הוא ילד שגדל במדינת ישראל ועל ערכיה, שנתן לי את התואר אמא לפני 21 שנים. ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא לילד חטוף בגיהינום לפני 9 חודשים".
חגי, אביו של מתן, אמר כי "אנחנו פונים לראש הממשלה שיהיה אמיץ, ויחזיר את כל החטופים. שימשך לדבר על השלב השני של העסקה. לא להפקיר אותם שוב". לדבריו, "הסרטון ואות החיים ממתן נתנו לנו תקווה וקצת אוויר לאורך הדרך. אבל כל יום בעזה זה תופת - צריך לעשות הכל כדי להביא עסקה כוללת. להחזיר את כולם הביתה, מיצינו".
2 צפייה בגלריה
מתן אנגרסט  נעדר
מתן אנגרסט  נעדר
מתן אנגרסט
לאחר אנגרסט, נאמה חגית חן, אימו של איתי חן, שנפל בקרב ב-7 באוקטובר - וגופתו ברצועה. "כשאיתי התגייס הוא רצה לעשות צבא משמעותי. הלב שלי כאמא התפוצץ מגאווה, דאגתי לו, סמכתי עליו, סמכתי על המפקדים שלו, ביקרתי אותו בכל מקום שהציבו אותו, ניסיתי להקל עליו אבל שום דבר לא הכין אותי לסיוט שהפכו חיי ב-9 חודשים האחרונים. חייבת להיות עסקה כדי להחזיר את הגברים, להחזיר את החיילים, את אלו שבחיים ואת אלו שכבר לא. חייבת להיות עסקה על כולם, כל ה-120 חטופים!", אמרה. "כי כל עסקה חלקית תשאיר את הבנים שלנו בעזה לעד. אסור שזה יקרה, כדי שתהיה לנו מדינה, כדי שהבנים שלנו ימשיכו להגן עליה, כדי שאמא לא תפחד לשלוח את הבן שלה לצבא, כדי שאמא תדע שאם יחטפו לה את הבן המדינה תחזיר אותו ולא תשאיר אותה שבורה חסרת אמונה".