תיעוד: כך נראה מעצרו של החשוד הלבנוני בין הבתים במטולה

אזרח לבנוני לא חמוש חצה הערב (שישי) את הגבול לישראל ונתפס בין בתים הסמוכים לגדר במטולה. בדובר צה"ל מסרו כי תצפיות צה"ל זיהו את החשוד חוצה את הגבול, אך לבסוף הוא נתפס בפעילות משותפת של כיתת הכוננות המקומית יחד עם הלוחמים. תיעוד המעצר - בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מרגע מעצרו של החשוד הלבנוני שחדר לתחומי ישראל
תיעוד מרגע מעצרו של החשוד הלבנוני שחדר לתחומי ישראל
מרים ידיים מול הכוחות: תיעוד המעצר במטולה
מפקד חטיבת 769, אלוף-משנה סיון בלוך שאחראי על הגזרה, הודה לחברי כיתת הכוננות שתפסו את החשוד. ראש המועצה המקומית, דוד אזולאי, הדגיש כי מדובר בבית הצמוד לגדר ואמר כי התושבים הונחו לחזור לשגרה ואין הנחיות מיוחדות. "הוא נלכד ע"י חברי כיתת כוננות של מטולה יחד עם חיילי צה"ל. עבודה מצוינת של כיתת כוננות של מטולה", אמר.
גיא אייל, מנהל אגף הביטחון והחירום במועצה אזורית מרום גליל, המתגורר במטולה, אמר ל-ynet כי "קיבלנו הודעה בקבוצת התושבים להיכנס לבתים, וראינו שגם שצה"ל יורה פצצות תאורה כפי שבדרך כלל קורה באירועים שכאלה. כיתת הכוננות של הישוב הוזנקה מיד לאירוע, ביחד עם הכוח שנמצא בתוך היישוב, והשתלטו על המסתנן. כוח הכוננות באמת עשה עבודה מצוינת ומהירה ביחד עם צה"ל".
אייל הוסיף כי "המסתנן הגיע לאזור המטעים, שזה מטרים ספורים מהגדר, מאוד קרוב לגבול. זה חריג שמצליח להתקרב כזה קרוב, אבל צריך לזכור שהגדר מאוד קרוב למטעים של היישוב".
חדירות מלבנון אינן דבר חריג בשנים האחרונות, אך לרוב מדובר במהגרים מאפריקה ומחפשי עבודה. בפעם האחרונה שאירוע דומה התרחש באזור היו אלה שני מסתננים מטורקיה שכוחות הביטחון ניהלו אחריהם מרדף של קרוב ל-18 שעות. השניים אותרו מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי ועם מעצרם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. אחד מהם סיפר כי "חדרתי לישראל כדי למצוא עבודה".
ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר קו העימות משה דוידוביץ התריע אז בפני סכנה מוחשית לתושבי הצפון: "18 שעות ארוכות ומתוחות עברו על תושבי האזור מאז חדרו מסתננים לשטח ישראל ללא הפרעה. העדפתי להחריש בשעות האלה ולא להעביר ביקורת על מנת לתת לצבא לעשות את עבודתו, אך הגיע הזמן לומר את האמת: מדובר במחדל מסוכן והכתובת על הקיר- גבול הצפון מופקר, הסכנה נמצאת מול עיננו ותוכנית 'מגן לצפון' לא מתוקצבת. אף אחד לא יוכל להגיד בוועדת החקירה הבאה שהוא לא ידע".