החשש של יחיא סינוואר ובכירי חמאס מגל החיסולים: ב"אל ערבייה" מדווחים היום (שבת) כי אחרי חיסול חסן נסראללה סינוואר שינה את מיקומו בעזה. עוד נמסר כי בימים האחרונים שינה חמאס את מעגלי האבטחה של מנהיג הארגון ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
החיסול בלבנון וסינוואר. בחמאס לקחו אמצעי זהירות נוספים
החיסול בלבנון וסינוואר. בחמאס לקחו אמצעי זהירות נוספים
החיסול בלבנון וסינוואר. בחמאס לקחו אמצעי זהירות נוספים
(צילום: דובר צה"ל)
מקורות מסרו לערוץ, שהינו בבעלות סעודית ומשדר מדובאי, כי מנהיגי חמאס מעוניינים שכל הפסקת אש עתידית תבטיח שהם לא ייפגעו וכי סינוואר ומפקדי חמאס בעזה החליטו לעצור את התנועות אחרי חיסול נסראללה. כאמצעי זהירות נוסף חמאס החליט לעצור פגישות של הארגון בלבנון בתקופה הקרובה.
עוד דווח כי גם בכירים בג'יהאד החליטו לעצור את התנועות והפגישות בלבנון. באותו הקשר, חמאס מגביל את התקשורת בתוך הארגון להתכתבות בלבד כדי למנוע אפשרות ליירוט שיחות או איתור מיקומים.
מוקדם יותר היום פרסם חמאס הודעה בעקבות החיסול של נסראללה: "אנו אבלים בכל המשמעויות של סבלנות והתחשבות על כבודו חסן נסראללה והאחים, ונזכרים בביוגרפיה שלו ובמסע מלא הקורבנות למען שחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא המבורך, ותפקידיו המכובדים בתמיכה בעמנו הפלסטיני, התנגדותנו האמיצה וזכויותינו הלגיטימיות, והתעקשותו להמשיך בחזית ההרואית של התמיכה בעמנו ובהתנגדותנו במבול אל-אקצא.
"אנו בטוחים שהפשע הזה וכל הפשעים וההתנקשויות של הכיבוש לא ישפיעו על ההתנגדות בלבנון ובפלסטין אלא בנחישות, וממשיכים בכל הכוח, האומץ והגאווה, בדרכם של שהידים, הולכים בדרכם ובעקבותיהם, וממשיכים בדרך ההתנגדות והאיתנות עד לניצחון ולהביס את הכיבוש".
המבצע לחיסול נסראללה: מבצע ״סדר חדש״
(צילום: דובר צה"ל )

על-פי הערכות, נראה שבן דודו של נסראללה מצדו אימו, האשם ספי א-דין, שרד את ההתקפה או בכלל לא היה בבונקר בזמן שהתרחשה. הוא סומן כיורשו של נסראללה וייטול נטל את המושכות לידיו, אם כי אולי באופן סודי בינתיים, עד שייערכו הישיבות הרשמיות של מועצת השורה למנות יורש. מינויו של ספי א-דין הוא צעד בעל משמעות הצהרתית כפולה - גם להראות המשכיות ורציפות בפיקוד ובהנהגה, וגם להפקיד אותה בידי מי שידוע בעמדותיו הקיצוניות כלפי ישראל ובנוגע למאבק נגדה.