שריפה גדולה פרצה אמש (שלישי) סמוך לבסיס "עופרית" בהר הצופים בירושלים. נבדק בין השאר חשד שהשריפה פרצה כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. צפו בתיעוד האש המשתוללת:
השריפה סמוך לבסיס "עופרית" בהר הצופים
(צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)

25 צוותי כיבוי פעלו כדי לכבות את האש. מכבאות והצלה נמסר כי "השריפה החלה בסמוך לשעה 21:50 במורדות הדרומיים של הכפר עיסאוויה, ככל הנראה בעקבות השלכת בקת"בים, והתקדמה בחסות הרוחות במהירות גדולה בשתי שלוחות אש למזרח ומערב. אחת לכיוון הבסיס, והשנייה לכיוון בית החולים הדסה הר הצופים. למקום הוזנקו צוותי כיבוי רבים מכלל תחנות מחוז ירושלים, אליהם חברו בהמשך צוותים של לוחמי אש ממחוז מרכז".
עוד נמסר כי "לוחמי האש בסיוע כוחות צה"ל ומשטרה, נאבקים בשריפה ומייצרים קו הגנה קשיח בתוך וסביב הבסיס, וכן מעגל הגנה היקפי סביב בית החולים, וזאת בכדי למנוע מהאש לפרוץ לבית החולים ולבסיס ולפגוע בהם ובנמצא בהם". בסביבות חצות הצליחו כוחות הכיבוי לבלום את התקדמות האש לכיוון הדסה הר הצופים, וכשעה לאחר מכן נמסר כי "לאחר כשלוש שעות של מאבק באש, השיגו לוחמי האש שליטה בשריפה".
בכבאות ציינו כי צוותי הכיבוי הרבים יישארו בשטח במהלך שעות הלילה והבוקר כדי לבצע כיבוי סופי, וכן כדי למנוע את התחדשות האש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהשריפה בהר הצופים
תיעוד מהשריפה בהר הצופים
תיעוד מהשריפה בהר הצופים
(צילום: אסף אברס, כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהשריפה בהר הצופים
תיעוד מהשריפה בהר הצופים
(צילום: אסף אברס, כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים)
מהמשטרה נמסר כי כוחות של מחוז ירושלים פעלו יחד עם צוותי הכיבוי, שאין נפגעים ושלא נשקפה סכנה לתושבים המתגוררים באזור, לבסיס, למשתמשי הדרך, למבנה האוניברסיטה או למבנים אחרים. עוד מסרה המשטרה: "בתוך כך, נבדק החשד שהשריפה נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. בהתאם המשטרה פתחה בחקירה, ומבוצעות במקביל גם פעולות חקירה וסריקות אחר חשודים באזור".
מוקדם יותר, בשעות הצהריים, פרצה שריפה נוספת סמוך לאוניברסיטה העברית, בצד השני שלה. לאחר כמה שעות כוחות הכיבוי הצליחו לכבות את אש. גם במקרה זה נבדק החשד שמדובר בהצתה מכוונת על-ידי השלכת בקבוקי תבערה.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום
פורסם לראשונה: 22:50, 25.06.24