בשבוע שעבר הוא פנה ישירות ללבנונים ואמר כי "המלחמה שלנו איננה נגדכם", היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו פונה ישירות לאיראנים - ולמעשה מבקש מהם למרוד במשטר. "מגיע לכם יותר, אל תיתנו לקבוצה של פנאטים להרוס את התקוות שלכם", אמר בסרטון באנגלית. במקביל, נמשכת הלחימה בצפון. מטח כבד שוגר לאזור נהריה - ופחות מחצי שעה לאחר מכן, שוב אזעקות. כל העדכונים: בבלוג המתעדכן.
הפנייה של נתניהו
(צילום: איתי בית-און /לע"מ)

"אני מדבר הרבה על מנהיגי איראן. אבל ברגע זה, אני רוצה לדבר עליכם - תושבי איראן", אמר נתניהו בפתיחת הסרטון. "אני רוצה לפנות אליכם באופן ישיר, בלי פילטרים, בלי מתווכים. כל יום, אני רואה משטר משעבד אתכם, נושא נאומים חוצבי להבות על הגנת לבנון, על הגנת עזה. ועדיין, כל יום המשטר הזה מנסה לגרום לאזור שלנו לשקוע יותר ויותר באפלה, ועמוק יותר במלחמה. וכל יום, המריונטות שלהם מחוסלות. תשאלו את מוחמד דף, תשאלו את נסראללה".
ראש הממשלה איים שוב על האייתוללות ואמר כי "אין שום מקום במזרח התיכון שישראל לא יכולה להגיע אליו. אין שום מקום שאליו לא נגיע כדי להגן על אנשינו ועל המדינה שלנו". ואז הוא חזר ופנה לאיראנים: "בכל רגע שעובר, המשטר הזה מקרב אתכם - האנשים הפרסים האצילים - יותר ויותר לתהום. הרוב הגדול של האיראנים יודע שלמשטר לא אכפת כהוא זה מכם. אם היה לו אכפת מכם, הוא היה מפסיק לבזבז מיליוני דולרים על מלחמות חסרות תוחלת במזרח התיכון. הוא היה מתחיל לשפר את חייכם.
הפנייה של נתניהו ללבנונים, לפני שבוע
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

"דמיינו אם כל הכסף שמושקע בנשק גרעיני ובמלחמות זרות היה מושקע בחינוך של ילדיכם, בשיפור הבריאות שלכם, בבניית התשתית של המדינה שלכם, במים, בביוב, בכל הדברים שאתם צריכים. דמיינו את זה. אבל אתם יודעים דבר אחד פשוט - לרודנים האיראנים לא אכפת מהעתיד שלכם. אבל לכם אכפת.
"כשאיראן תהיה סוף-סוף חופשייה, והרגע הזה יגיע מהר יותר מכפי שאנשים חושבים - הכול יהיה אחרת. שתי האומות העתיקות שלנו - העם היהודי והעם הפרסי - יהיו סוף-סוף בשלום זו עם זו. שתי המדינות, ישראל ואיראן, יהיו בשלום זו עם זו. כשהיום הזה יגיע, רשת הטרור שהמשטר בנה בחמש יבשות תגיע לפשיטת רגל, תפורק. איראן תשגשג כמו שאף פעם לא שגשגה. השקעה עולמית. תיירות רבה. השקעות טכנולוגיות המבוססות על ההון האנושי שנמצא מחוץ לאיראן. זה לא נשמע יותר טוב מעוני תמידי, דיכוי ומלחמות?
"מקום עד אספהאן, משיראז עד תבריז, יש עשרות מיליונים של אנשים טובים עם אלפי שנים של היסטוריה מאחוריהם, ועתיד ורוד לפניהם. אל תיתנו לקבוצה קטנה של פנאטים תיאוקרטים להרוס את התקוות והחלומות שלכם. מגיע לכם יותר. לילדים שלכם מגיע יותר. לעולם כולו מגיע יותר. אני יודע שאתם לא תומכים באנסים וברוצחים מחמאס וחיזבאללה, אבל המנהיגים שלכם כן. מגיע לכם יותר. האיראנים צריכים לדעת - ישראל לצידכם. הלוואי שנדע יחדיו עתיד של שגשוג ושלום".