דודו של עיסא וח"כ אלהואשלה בריאיון ל-ynet
(צילום: רועי עידן)

הנער עיסא האני אל-טלקאת (16), מערערה שבנגב, נורה בצווארו בידי שוטר בליל הבחירות במהלך חגיגות ביישוב, ולמרות שמצבו השתפר מאז, מת אתמול במהלך ניתוח בבית החולים סורוקה בבאר שבע. היום (חמישי) צפויה להיערך הלוויתו.
כאמור, בליל הבחירות, תושבי ערערה יצאו לחגוג בסמוך למטה רע"ם ביישוב, לאחר פרסום תוצאות המדגמים. לאחר שעיסא נורה, מהמשטרה נמסר כי "נהגי כלי רכב שהשתוללו בערערה סיכנו לפי החשד שוטר. תוך ביצוע ירי, נפגע נער באורח בינוני עד קשה ונזקק לטיפול רפואי". עם זאת, במשפחתו של עיסא דחו את טענות המשטרה על נהיגה פראית, ואמרו כי רק ביקשו לחגוג את תוצאות המדגם.
1 צפייה בגלריה
עיסא האני טלקאת
עיסא האני טלקאת
עיסא, שמת בבית החולים שבועות לאחר שנורה
בני המשפחה העידו כי החגיגות ביישוב החלו כשנודע כי המפלגות הערביות עברו את אחוז החסימה. דודו של עיסא, ריאד, סיפר: "בחגיגות השתתפו שיירת רכבים, והמשטרה ניסתה לעצור את אחד הנהגים שלא ציית להוראות ופרץ מחסום משטרתי. אחד השוטרים שלף נשק וירה לכיוון הרכב, אך באותו זמן עיסא הלך על מדרכה סמוכה. הכדור החטיא את הרכב ופגע בו ישירות בצווארו. הוא לא היה ברכב, הוא לא הפר סדר, הוא לא ברח. עיסא פשוט השתתף בחגיגת הבחירות וקיבל כדור".
ח"כ וליד אלהואשלה (רע"ם) הגיע לבית המשפחה כדי למסור את תנחומיו. "הנער בסך הכל רצה לחגוג את הבחירות יחד עם שאר הצעירים, ולצערנו, יד השוטרים הייתה קלה על ההדק. הם היו מאוד פזיזים בניסיונם לעצור את החגיגות, והתוצאה, לצערי הרב, קשה מאוד", אמר.
עיסא בבית החולים

לדברי ריאד, מצבו של עיסא דווקא השתפר מאז פציעתו, ובימים האחרונים אף הצליח לדבר יותר בחופשיות, לקום ממיטתו להליכות קצרות, ולאכול מעט אוכל מוצק. עוד סיפר ריאד כי אתמול הוכנס עיסא לניתוח להתקנת "זונדה", צינורית המשמשת להאכלה ולמתן תרופות, ומת בתוך דקות ספורות מתחילת הניתוח. גופתו הועברה לניתוח במכון לרפואה משפטית. "אם זו רשלנות רפואית, רק בהמשך התמונה תתברר", אמר ריאד.
המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חוקרת את נסיבות המקרה. השוטר שביצע את הירי טוען כי אחד הנהגים ניסה לדרוס אותו. מנגד, תושבי ערערה טענו כי הנער כלל לא היה קשור לנהגים, וכי השוטר לא היה צריך לפתוח בירי בכל מקרה.
פורסם לראשונה: 23:34, 30.11.22