שר הביטחון יואב גלנט, ערך הערב (יום ראשון) דיון אופרטיבי בחמ"ל המבצעים של חיל האוויר, יחד עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר והקצונה הבכירה של החיל בסדיר ובמילואים.
גלנט: "אחרי התמרון הזה לא יהיה חמאס"
(צילום: שחר יורמן)
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
השר גלנט קיבל סקירה על תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ובגבול הצפון מאז פרוץ הלחימה, ועמד על היעדים ההתקפיים לקראת הרחבת המערכה ברצועת עזה.
בסיום הדיון, שר הביטחון גלנט אמר: "בהיבט המבצעי לתמרון, בסופו של עניין אין מה שיעצור את צה"ל. זה שילוב של שני דברים – אחד, היכולת האווירית, והשני, התמרון הקרקעי. זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט שחמ"ל של חיל האוויר
שר הביטחון יואב גלנט שחמ"ל של חיל האוויר
שר הביטחון יואב גלנט בחמ"ל של חיל האוויר
(צילום: אריאל חרמוני)
הוא הוסיף כי "ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס. לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו".
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בתדרוך הבוקר כי צה"ל הגביר הלילה את התקיפות האוויריות שלו ברצועת עזה, וכי חוסלו בהן עשרות מחבלים. לדבריו, בין המחבלים שחוסלו גם סגן ראש "מערך האש הרקטי" של חמאס. הוא הוסיף כי העדיפות העליונה היא חיסול בכירים בארגון הטרור ו"כל מי שלקחו חלק בטבח הנורא" של 7 באוקטובר.
בצהריים, בעדכון על המלחמה בעזה, הודיעו צה"ל ושב"כ כי מטוסי קרב חיסלו את מוחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור, ומי שהיה אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו היווה קטאמש חלק משמעותי בתכנון וביצוע הירי של ארגון הטרור לישראל בכל סבבי הלחימה ברצועה.
מוקדם יותר היום, גלנט קיים הערכת מצב מבצעית באוגדה 91 יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים וקיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים. בשיחה עם חיילים הוא אמר בגבול הצפון: "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה, אנחנו גובים ממנו מחירים כבדים".
עם זאת, שר הביטחון הזהיר: "אני מניח שהאתגרים יהיו יותר גדולים ואתם צריכים לקחת את הדבר הזה בחשבון, להיות מוכנים כקפיץ דרוך לכל מצב".