הקונסול מודיע: אקוניס לא יגיע

מצעד התמיכה הישראלי השנתי במנהטן יתקיים ב-4 ביוני בהשתתפות עשרה שרים לפחות, ומתנגדי המהפכה המשפטית מתכננים לנצל זאת ולהפגין. בימים האחרונים התלוננו חברי כנסת בליכוד שהמחאה לא מאפשרת להם "להסתובב חופשי", ועל הרקע הזה נערכת יחידת מגן, שאמונה על אבטחת שרים מטעם משרד ראש הממשלה, למבצע אבטחתי מורכב. בינתיים, שר המדע אופיר אקוניס שכבר הגיע לארה"ב ביטל השתתפות בכנס של הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס בגלל מפגינים שהמתינו לו.
2 צפייה בגלריה
פעילי תנועת unXeptable בקליפורניה הפגינו מחוץ לאולם בו אקוניס היה אמור לדבר
פעילי תנועת unXeptable בקליפורניה הפגינו מחוץ לאולם בו אקוניס היה אמור לדבר
"נגיע לכל מקום". פעילי תנועת unXeptable ממתינים לאקוניס
הכנס שאליו אמור היה להגיע אקוניס עסק בחדשנות ובטכנולוגיה. מטעמו של אקוניס נמסר כי "אם יש מקום לוויכוח לא אלים בענייניה הפנימיים של ישראל - הוא רק בישראל וכיוון שידענו שצפויות פרובוקציות של מפגינים מהשמאל, בחרנו שלא לקיים אותם בזירה הבינלאומית. הביקור המוצלח נמשך כמתוכנן, ובהמשך לפגישות מצוינות עם איפא"ק ו-Stand with us יתקיימו מחר ומחרתיים עוד פגישות מקצועיות בענייני המשרד וארגונים יהודיים".
הסיבה לביטול הגעתו של אקוניס היא פעילי unXeptable בקליפורניה, שהפגינו מחוץ לאולם שאליו היה אמור להגיע. לטענתם, רק אחרי שעתיים שבהן האורחים חיכו לשר אקוניס, הודיע הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס הלל ניומן במבוכה שהשר לא יגיע. ניומן מסר בשם השר אקוניס שהוא "מוותר על הופעתו בכנס כדי לא להביא את הרוחות הרעות מישראל".
ממארגני ההפגנה של unXeptable נמסר: "כמו שהבטחנו, מי שמנסים להרוס את הדמוקרטיה הישראלית שלא יצפו לטיול שקט בארה"ב. נגיע לכל מקום שהם יהיו בו ונמנע מהם להפיץ שקרים. אנחנו נאבקים למען ההווה של המשפחות והחברים שלנו, למען העתיד של כולנו".