אם נדמה היה אחרי מכת המנע הישראלית ביום ראשון שעבר והתגובה של חיזבאללה, כי חלה ירידה מסוימת בעימותים בצפון, ניתן לומר קצת יותר משבוע אחרי שהחזית חזרה לדפוס המוכר מהחודשים האחרונים.
הבוקר (שני) טיל נ"ט פגע בבית במושב אביבים שבגליל העליון. לא היו נפגעים, אך נזק כבד נגרם במקום. ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר, אמר בעקבות הירי כי "בצפון אין שביתת טילים", והוסיף: "עוד פגיעה ועוד הרס - האויב לא הצטרף להשבתה. הם מגיעים פעם אחר פעם וגורמים כאן להרס נרחב באזור. אנחנו דורשים מהממשלה להרחיב את התקיפות בלבנון".
תקיפת רכב בא-נאקורה בדרום לבנון, שם דווח על 2 הרוגים

4 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית באביבים
פגיעה ישירה בבית באביבים
הנזק מפגיעת הנ"ט באביבים
(צילום: יוסי ביטון)
4 צפייה בגלריה
תקיפה רכב בא-נאקורה בדרום לבנון
תקיפה רכב בא-נאקורה בדרום לבנון
הרכב שהותקף בדרום לבנון
שעות לאחר מכן, לפי דיווחים בלבנון כטב"ם תקף רכב בא-נאקורה שבאזור החוף בדרום המדינה, ושני בני אדם נהרגו. לפי אחד מהדיווחים, ההרוגים הם עלי יוסף מהדי וחוסיין מהדי מהדי, ונטען כי הרכב שהותקף שייך לחברה שסיפקה שירות ליוניפי"ל, כוח שמירת השלום של האו"ם בדרום לבנון.
חיזבאללה מכנה את הדינמיקה הזאת "כללי העימות". לטענת ארגון הטרור, התקיפות לעבר שטח ישראל מתבצעות בתגובה לתקיפות הישראליות המכוונות לכפרי ועיירות דרום לבנון, וכחזית לבנונית "התומכת" מ-8 באוקטובר ברצועת עזה. מבחינת חיזבאללה, אם ישראל תחצה את הקווים ותפר את אותם "כללי עימות" - גם הם יפרו אותם, וראינו זאת בתגובה לחיסול המפקד הבכיר פואד שוכר.
שלשום פרסם חיזבאללה שש לקיחות אחריות על אירועי ירי לעבר שטח ישראל, ואתמול המספר עלה ל-10 לקיחות אחריות,  בין היתר על ירי לכפר יובל שבו נפצעו שלושה בני אדם, מהם שניים באורח קשה ובינוני ואחד קל. במהלך הלילה פרסם חיזבאללה שתי לקיחות אחריות נוספות, על ירי לעבר מבנים שלטענתו שימשו חיילים באביבים ובמנרה.
בהודעות לקיחת האחריות חיזבאללה נוהג לפרט בתגובה למה ביצע את הירי לטענתו: אם בתגובה לחיסול, לירי לעבר כפר מסוים בלבנון או במסגרת "התמיכה בעזה" וחילופי האש המתמשכים בגבול. את התקיפות הלילה, למשל, ביצע ארגון הטרור לטענתו "כתמיכה בעזה ובתגובה לתקיפות הישראליות של הכפרים והבתים בדרום לבנון". התקיפה שביצע אתמול לעבר מתת, בוצעה בתגובה ל"תקיפות הישראליות בבית יאחון ובית ליף שבדרום המדינה".
4 צפייה בגלריה
א-נאקורה
א-נאקורה
זירת התקיפה בא-נאקורה
(צילום: AFP)
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

בבית ליף דווח אתמול על הרוג ושמונה פצועים כתוצאה מהתקיפה הישראלית. בכירי ארגון הטרור מדגישים לאורך כל המלחמה כי תקיפות של אזרחים לא יעברו לסדר היום, כאשר גם הגדרתם למי נחשב אזרח לא מאוד ברורה. פעמים רבות חוסל פעיל טרור של חיזבאללה שהוצג בתקשורת בלבנון כאזרח לכל דבר, עד ההודעה הרשמית של ארגון הטרור על מותו. חלק מהפעילים, בזמנם הפנוי מתפקדים גם כמורים, חקלאים ואף עובדי עירייה.
בכיר חיזבאללה נביל קאוק טען כבר בחודשי המלחמה הראשונים כי כל תקיפה נגד אזרחים תיענה בתגובה מהירה וחמורה של הארגון. "עין תחת עין. בית תחת בית ותקיפת עומק תיענה בתקיפת עומק", אמר. כאמור, הבוקר תקפה ישראל רכב באזור א-נאקורה, ולפי "כללי העימות", גם לזה תהיה תגובה. גם אם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאומו האחרון ביום ראשון שעבר כי "המדינה יכולה לנוח", בהתייחסו ללבנון, דבריו רלוונטיים יותר לאזורים אחרים כמו רובע הדאחייה בביירות, ופחות לדרום לבנון שם הירי השוטף ממשיך והעקורים עדיין מחוץ לבתיהם.
למרות טענות הארגון, חשוב לציין כי צה"ל תוקף בחודשים האחרונים בכפרי ועיירות הגבול בלבנון מוצבים, מחסנים ופעילים של חיזבאללה, הלוקחים חלק ישיר בירי השוטף לעבר ישראל. הבוקר, בהמשך להתרעות שהופעלו במתת שבגליל העליון, הודיע דובר צה"ל כי זוהו כחמישה שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים. כמו כן, צה"ל הודיע כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים יארון, עייתא א-שעב, חנין, טיר חרפא ובליידא שבדרום לבנון.