הוריה של רנה: "עסקאות טיעון עם הרוצחים השפלים? לא ייתכן"
(צילום: נדב אבס)

משפחתה של רנה שנרב, הנערה שנרצחה לפני שנתיים וחצי בפיגוע במעיין עין בובין באזור בנימין, קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בביתה שבלוד והביעה את זעמה על כך שלדבריה המדינה צפויה לחתום על עסקאות טיעון עם המחבלים. לדברי אבי המשפחה, "גורמים מוסמכים מהמדינה הודיעו לנו שמתכוונים להגיע לעסקאות טיעון עם כל הרוצחים של רנה. לא עם הסייענים, עם הרוצחים שהיו במעיין ורצחו".
רנה שנרב נרצחה באוגוסט 2019, שבוע אחרי יום הולדתה ה-17. בזמן שטיילה עם אביה איתן ואחיה דביר חיים במעיין עין בובין (מעיין דני) שליד ההתנחלות דולב, התפוצץ מטען שהוטמן במקום. רנה נרצחה, והאב והאח נפצעו. הפיגוע בוצע על ידי חוליית מחבלים מ"החזית העממית", והם נעצרו כחודש לאחר הפיגוע. לפי כתב האישום שהוגש נגד חמישה מחברי החוליה הם הניחו מטען רב-עוצמה סמוך לציר הגישה למעיין, ועלו לנקודה הצופה על המקום. לאחר כמה שעות של המתנה הבחינו במשפחת שנרב מתקרבת לשם, והפעילו את המטען.
4 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
הוריה של רנה שנרב במסיבת עיתונאים נגד עסקת טיעון עם המחבלים שרצחו את בתם
הוריה של רנה שנרב במסיבת עיתונאים נגד עסקת טיעון עם המחבלים שרצחו את בתם
איתן ושירה שנרב, הוריה של רנה. זועמים על התנהלות המדינה
(צילום: יריב כץ)
"באנו לכאן כדי לזעוק ולצעוק מדם לבנו ולהתריע ולמנוע את הרצח הבא", אמר אחר הצהריים האב איתן שנרב. "הודיעו לנו גורמים מוסמכים מהמדינה שמתכוונים לעשות עסקאות טיעון עם כל הרוצחים של רינה. חלקם עם עונשים חד ספרתיים. לא להתבלבל - לא מדובר על סייענים, אלא על הרוצחים שהיו במעין ורצחו".
"כל זה מגיע אחרי שבוע דמים, רצף פיגועים מטורף עם 11 הרוגים", הוסיף האב. "אני אישית ראיתי את הדם של רנה נשפך כמו מים. מה קרה לנו? לא יכול להיות דבר כזה. אנחנו כמשפחה מסתכלים קדימה, עסוקים בטוב ומצפים ממש לגאולה שלמה".
האם שירה תקפה גם היא את הכוונה להגיע להסדרי טיעון עם המחבלים: "אנחנו רואים אותם בבית המשפט שמחים, וברור שהם ימשיכו כך אחרי שהם ישתחררו. אנחנו מתנגדים בכל תוקף לשיח והסכמים עם חיות אדם שמנעו מרנה את הזכות הבסיסית ביותר, הזכות לחיות".
4 צפייה בגלריה
מעיין דני עין בובין ליד היישוב דולב
מעיין דני עין בובין ליד היישוב דולב
מעיין עין בובין, שלידו נרצחה שנרב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
הקראת כתב האישום לחמשת רוצחי רנה שנרב במחנה עופר
הקראת כתב האישום לחמשת רוצחי רנה שנרב במחנה עופר
שניים מהמחבלים בדיון בבית המשפט, לפני כשנתיים
(צילום: חורחה נובומינסקי)
לזעם המשפחה, יש לציין, תרמה עסקת טיעון שנחתמה כבר בשנה שעברה עם מעורב נוסף, שהואשם כי ידע על הכוונה לבצע את הפיגוע - אך לא מנע אותו. במסגרת העסקה הזו נגזרו שלוש וחצי שנות מאסר על רבחי כראג'ה, שהודה גם בחברות בארגון טרור וגם כי שמע מפי חברו על הכוונה לבצע את הפיגוע.
מארגון "עד כאן" נמסר: "המציאות בה המערכת הצבאית מוותרת מטעמי נוחות על אפשרות להכניס את הרוצחים למאסרי עולם הינה תעודת עניות לתביעה הצבאית. תקוותנו כי המערכות יתעוררו בהקדם ויבחרו לנהל הליך מלא ושלם אשר יביא לעמדתם לדין צדק של הרוצחים השפלים".
מדובר צה"ל נמסר כי "בסיום חקירת הפיגוע הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חברי החוליה שביצעה אותו, וכן נגד עשרות פעילי טרור נוספים. פעולות גורמי הביטחון הובילו לסיכול תשתית הטרור הקטלנית של החזית העממית. לא נכרתו הסדרי טיעון עם חברי החוליה שביצעה את הפיגוע. ההחלטות ביחס להליכים המשפטיים יתקבלו לאחר קבלת עמדת המשפחה ותוך שיינתן לעמדתה משקל משמעותי. צה"ל משתתף בצערה של המשפחה על אובדנה ומחזק את ידיה".