2 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
הרס בבית החולים הדסה לפני כשבועיים(
(צילום: דוברות הדסה )
"גם אצלנו הצוותים מפחדים מאוד": ברקע החלטת הממשלה שלשום להקצות תקציב ייעודי לצורך הקמת תחנות משטרה בבתי החולים, שיטפלו במקרי האלימות המתרחשים בהם, מתחו היום (שלישי) בקופות החולים ביקורת על ההחלטה וטענו כי גם בסניפי קופות החולים בקהילה האלימות גוברת, והצוותים נותרים חשופים לא פעם.
המקרה הקיצוני והמוכר ביותר בעניין האלימות בקופות החולי התרחש ב-2017, אז הוצתה למוות האחות טובה קררו בסניף קופת החולים כללית בחולון ע"י אשר פרג' בן ה-78, שבהמשך שם קץ לחייו בתאו בכלא איילון.
תיעוד מתקיפה בבית החולים העמק אתמול

"לנו יש גם בתי חולים וגם מרפאות קהילה", אומר עופר בן מנשה, הקב"ט הארצי של שירותי בריאות כללית. "כרגע ההחלטה היא להציב שוטרים בבתי החולים הכלליים, אבל בקהילה אנחנו מתמודדים עם אלימות כמו בבתי החולים ולפעמים יותר, ברמה יומיומית. יש לנו פריסה אדירה בכל הארץ, 1,500 מרפאות, ובכל יום יש לנו אירועי אלימות. לא אחד, אלא כמה וכמה. אמנם בכללית יש סיירים שמתניידים ממרפאה למרפאה למרפאה אבל אין לנו מספיק תקציב להתמודד עם זה".
בן מנשה הוסיף כי בקופות החולים זקוקים לסיירים נוספים שיתמודדו עם התופעה שרק מחריפה. "האלימות התגברה בצורה מטורפת בשנים האחרונות, ואין הבדל בין זו של בתי החולים לזו של קופות החולים. הצוותים אצלנו מפחדים מאוד וגם מטופלים מפחדים".
לדבריו, "חייבים להחזיר את תחושת הביטחון לכולם. ההחלטה שניתנה הייתה של משרד הבריאות והאוצר ביחד עם המשרד לביטחון פנים, אבל ישנן מרפאות שהן כמו בתי חולים קטנים ואלפי אנשים נכנסים ויוצאים מהן. הענישה צריכה להיות חמורה יותר, לצד גביית קנסות מנהליים".
2 צפייה בגלריה
פרופ' ציון חגי
פרופ' ציון חגי
"מפסיקים לעיתים את הטיפול הרפואי בשל אלימות". פרופ' ציון חגי
על פי ההחלטה שאושרה אמש, שוטרים יוצבו בקביעות ב-28 בתי חולים. ההחלטה כוללת הקצאה של 48 תקני כוח אדם ותקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקלים.
גם בהסתדרות הרפואית הבהירו כי האלימות בקופות החולים מחמירה גם היא ונותרת ללא מענה. "אנחנו פועלים גם למען הקהילה ולכן דרשנו ממשרד הבריאות ומשרד האוצר לתקצב סיירים במרפאות הקהילה מתוך מטרה שיגיעו בזמן המהיר ביותר", אומר פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "מעבר לכך, צריך במרפאות בהן יש יותר אלימות, לדאוג לאנשי אבטחה בתור המרפאות עצמן. בנוסף, אנחנו גם תומכים בקנס מנהלי".
גם חגי סיפר כי במרפאות בקהילה יש אלימות יומיומית. "זו יכולה להיות אלימות פיזית ואלימות מילולית. אנחנו צריכים לעיתים להפסיק את הטיפול הרפואי בשל מקרי אלימות מצד מטופלים שאינם מרוצים. בסופו של דבר זה גורם לפגיעה בשירות שאנחנו נותנים למטופלים שלנו. אנחנו דואגים גם לבתי החולים וגם לרופאי הקהילה".
לדבריו, בבתי החולים לא מרוצים מכך שתחנות השיטור יוקמו תוך שנה וחצי מהיום. "זה לא מתקבל על הדעת שהצוותים הרפואיים לא יהיו מוגנים בפרק הזמן הזה. ניאבק על כך".