רקטה ששוגרה מלבנון לאזור בנימין שממזרח לירושלים, התפוצצה הערב (שבת) בשטח פתוח ליד היישוב מצפה חגית וגרמה לשריפות באזור. בסרטון המתעד את הפגיעה רואים כיצד החשמל נופל ביישובים באזור הנפילה. צפו בתיעוד:

אזעקה בנהריה - באמצע תפילת "הסליחות" בבית הכנסת הגדול בעיר
(צילום: יאיר קראוס)

בשעה 22:05 הופעלו אזעקות בשורת יישובים בבנימין, ובהם: נופי פרת, אזור תעשייה מישור אדומים, כפר אדומים, עלמון, אלון, גבע בנימין, מעלה מכמש, אזור תעשייה שער בנימין, מצפה יריחו ומעלה אדומים.
דובר צה"ל עדכן כי ההתרעות הופעלו בעקבות שיגור בודד מלבנון. בעקבות הפגיעה פרצו שריפות באזור מכמש שבבנימין, וצוותי כיבוי אש מתחנה אזורית בנימין הוזנקו לאזור. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי השריפה מאיימת על היישוב, וכי לאחר סריקה ביישוב - אין נפילה על מבנה, בניגוד לדיווחים שהופצו.
במד"א עדכנו כי צוותי הארגון יצאו לסרוק בזירה שלגביה התקבלו קריאות. כמו כן, המועצה האזורית בנימין עדכנה כי בעקבות השריפה יש הפסקות חשמל בכמה יישובים. זמן קצר לאחר מכן, חברת החשמל עדכנה כי השיבה את אספקת החשמל ליישובים מעלה מכמש ומצפה חגית.
1 צפייה בגלריה
יירוטים בנהריה
יירוטים בנהריה
פיצוץ בעת יירוט בנהריה, הערב
תיעוד היירוטים בנהריה

כשעה לאחר מכן, הופעלו אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגליל המערבי, ובהם נהריה, גשר הזיו, בצת, ראש הנקרה, לימן, מצובה, חוף בצת, אזור תעשייה מילואות צפון, בן עמי, שלומי, סער, עברון ושבי ציון. כמה פיצוצים נשמעו במרחב, ולפי דובר צה"ל מדובר בשני כטב"מים שיורטו. פיקוד העורף מסר כי "האירוע הסתיים".