שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף בצהריים (ראשון) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מבלי להזכיר את שמו, כשאמר כי "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית" באיסוף מאות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים בחברה הערבית. "אנחנו נדרשים כאן לאימוץ מאמץ גדול במעשים ולא בדיבורים ובהכרזות", קבע סמוטריץ'. "לא פותרים את זה בתוספת נשקים לכיתות כוננות".
סמוטריץ': לא פותרים את זה בתוספת נשק לכיתות כוננות
(צילום: מקור ראשון)

שר האוצר טען בוועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של "מקור ראשון" והמרכז האקדמי לב כי "האיראנים בונים על ערביי ישראל באופן מפורש ל'כיבוש קרקעי'. בעניין הזה אנחנו רחוקים מלעשות את מה שצריך. ברגע האמת, לפי השאיפה האיראנית, הם עלולים להשתלב בתוכנית הכיבוש. צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה מסוכן מבחינות מסוימות, עוד יותר ממה שמעבר לגבול".
בדברים שנשא ציין סמוטריץ' כי "למשטר האיראני יש תוכנית הסדרה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. היא מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ ממקומות רבים בכל רחבי המזרח התיכון - בשילוב של כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים".
לדברי שר האוצר, "אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא את חיזבאללה מהמשחק ולשלול את היכולת שלו להיות חלק מהתוכנית הזו בשנים הקרובות. למלחמה בלבנון יהיו מחירים ואני לא מקל ראש בכך. מחירים מסוגים שונים - אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם חלילה בעתיד אם לא נפעל".
1 צפייה בגלריה
משטרת ישראל פשטה על סליק של משפחת אבו לטיף
משטרת ישראל פשטה על סליק של משפחת אבו לטיף
נשק לא חוקי שנמצא בפשיטה משטרתית
(צילום: דוברות המשטרה)
השר בן גביר השיב ב"מתינות" מסוימת למתקפה החריפה של סמוטריץ', ואמר: "כשהילדים של כולנו מאוחדים בחזית, אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה. למרות ההשתלחות מהשמאל ולצערי גם משותפים לדרך נמשיך בפרויקט כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים והרתעת המחבלים בכלא בכל הכוח".
בשבוע שעבר, ביוזמת סמוטריץ', אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הסדרתם של חמישה מאחזים בלתי חוקיים - אביתר, שדה אפרים, אדוריים, חלץ וגבעת אסף. אף שהמהלך הוא בהתאם לתפיסות עולמו של בן גביר - הוא נמנע מלברך על כך. השניים, נזכיר, רצו יחד בבחירות האחרונות בתיאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרשימה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית זכתה יחד ל-14 מנדטים - אך הן התפצלו עם השבעת הכנסת.
כפי שפורסם בעבר ב-ynet, בחברה הערבית יש כמויות אדירות של נשק לא חוקי, אשר חלקו מוברח מגבול ירדן. נשקים ואמצעי לחימה אחרים נגנבו מבסיסי צה"ל וחלקי תחמושת גם מוברחים בתוך מכולות. סגן ניצב רונן כלפון, מפקד יחידת מג"ן במחוז הדרום במשטרה, הסביר אז כי "ניתן להיכנס לארץ ולחזור חזרה לירדן מבלי להיתפס, הגבול למעשה פתוח. העבריינים זיהו את הפוטנציאל והכניסו כמויות עצומות של נשק מסוריה ועיראק. בשנים האחרונות ראינו גידול עצום בסיכול ההברחות".