"בנפשנו" היא יוזמה ללא תשלום המיועדת לכל תושבי ישראל, ביניהם נפגעי קו ראשון, המרגישים צורך בתמיכה נפשית. נפגעי אירועי הטרור הרצחניים והלחימה ובני משפחות הנפגעים, הסובלים מקושי נפשי ומצוקה, מוזמנים למלא טופס פנייה לקבלת סיוע נפשי ראשוני. הסיוע ניתן על ידי נשות ואנשי מקצועות בריאות הנפש, מתחומי הפסיכיאטריה, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית ומטפלים באמצעות אמנות, התורמים את זמנם באמצעות פלטפורמת Talkspace.
מי שמעוניין בכך נרשם בקישור פשוט, ולאחר מכן המטפל יפנה אל הפונה לתיאום פגישות. התהליך כולל ארבע פגישות וידיאו או שיחות טלפון, לאחריהן ניתן לקבל הפניה לטיפול המשך בקהילה לפי הרצון והצורך.
"לאור האירועים חיפשתי מקום לקבל דרכו אנשים שצריכים עזרה בתקופה הזו. הפניות מגיעות מכלל האוכלוסייה", מספרת מירב עמיחי, פסיכולוגית פרטית, המתנדבת אצל "בנפשנו" בשבוע האחרון. "בימים אלה נחשפנו, כל אזרחי המדינה, בדרגות חומרה משתנות, לאירועים טראומתיים, קשים ומטלטלים, מעוררי תחושות פחד וחוסר אונים. כבני אדם אנו ניחנים בחוסן רב. רוב־רובם של האנשים, ובוודאי ילדים, מחלימים מאירועים כאלו באופן טבעי בעזרת המשאבים המשפחתיים והקהילתיים שלהם, גם ללא טיפול. זה נורמלי לחוות מצוקה כתוצאה מאירוע לא נורמלי וטראומתי".
"אם אתם חווים תחושות חרדה ולחץ, אי־שקט, הסתגרות, דריכות – זה מובן לגמרי וכך ניתן לצפות שיהיה", היא מוסיפה. "יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שאתם צריכים מישהו לדבר או להתייעץ איתו, ישנו מערך מתנדבים רחב אליו ניתן לפנות – לאוכלוסיות שונות ולקבלת תמיכה בדרכים שונות, מהתכתבות ושיחות טלפון, ועד למפגשי זום ומפגשים פרונטליים. בתקווה לימים יפים יותר שעוד יבואו".
הפרויקט ביוזמת "אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" ו"חופשי בארצנו", ובשיתוף פעולה עם טוקספייס - האפליקציה המובילה בעולם לטיפול נפשי דיגיטלי.
לינק לפנייה בבקשה לסיוע נפשי: www.talkspace.com/israel-support