ניני נוף, הבעלים של מסעדת "מקום של בשר" בנווה צדק בת"א, וכמו כל בתי האוכל, נאלץ לסגור את המסעדה עם פרוץ המלחמה. אבל נוף, יחד עם שותפו רימון בן-יקיר, לא ישבו בחיבוק ידיים והחליטו להירתם למאמץ המלחמתי ככל שהם יכולים.
מאז אותה שבת שחורה, הם תורמים מדי יום המבורגרים לחיילים בשטח ולמשפחות המפונים מהדרום, אלפים של המבורגרים בחודש האחרון. למרות שבשבועיים האחרונים הייתה קצת התעוררות והלקוחות החלו לחזור למסעדה, הם לא מוותרים וממשיכים בעשייה המבורכת ללא הפסקה.
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
"אם אני לא נלחם, אז אני אתמוך בלוחמים ובלוחמות בדרך שלי". ניני נוף
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
ניני נוף ליד המנגל
(צילום: פרטי)
לטובת המשימה, הם גייסו את הילדים של החברים, שמגיעים למסעדה ומקשטים את המארזים בציורים ציבעוניים וברכות מיוחדות כדי לעלות חיוך על פני הלוחמות והלוחמים, כמו לדוגמה: "לחיילים, תודה שאתם שומרים עלינו", "גאים בכם", "תשמרו על עצמכם". מלבד פעילותו של נוף במסגרת המסעדה, הוא מתנדב בעמותת הקרניבורים, ומגיע עצמאית לשטחי הכינוס, פותח מנגלים ועושה על האש ללוחמים והלוחמות, בנקודות בהם לא ניתן להכניס אוכל לא כשר. יש לציין, שבין המנות ניתן למצוא גם המבורגרים טבעוניים.
"זו המדינה שלנו, אם אני לא נלחם, אז אני אתמוך בלוחמים ובלוחמות בדרך שלי. זה המקום גם להודות להספקים שלנו, משה זלמן ואלי כהן, שעזרו להם בעלויות. קיבלנו המון תגובות מהחיילים, מהמשפחות, גם מהמטה, מכולם, זה מאוד מחמם את הלב. רק שהשבויים וכולם יחזרו הביתה בשלום, זה הכי חשוב", מסכם נוף.