מאז אותה שבת ארורה ב-7 באוקטובר, השגרה עבור אלפי משפחות מהדרום ומהצפון השתנתה. חייהם של הילדים הפכו לסיוט - אזעקות ואווירת מלחמה קשה, שבועות ארוכים ללא מסגרות חינוכיות ועבור ילדים עם מוגבלות המצב מורכב עוד יותר. כל טראומה היא קשה יותר והטיפול בה ארוך וסבוך יותר.
במאמץ מחמם לב, ועל מנת לתמוך באלפי ילדים עם צרכים מיוחדים מהעוטף, יוצאים חיילי "גדולים במדים", של עמותת "יד לילד המיוחד", למלונות המפונים מהעוטף ומחלקים אלפי טאבלטים איכותיים שבהם תוכנות למידה ומשחקים - שגויסו מתורמים פרטיים. "גדולים במדים" היא תכנית ייחודית לשילוב צעירים עם מוגבלות פיזית או נפשית בשירות התנדבותי בצה"ל במטרה לשלבם באופן זה בחברה ובשוק התעסוקה.
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
עשרות החיילים של התוכנית יצאו לערים ויישובים בדרום
(צילום: באדיבות "גדולים במדים")
עשרות החיילים של התוכנית יצאו לערים ויישובים בדרום כדי שכל משפחה שזקוקה לטאבלט, תקבל אותו במהירות האפשרית. רוני ש' נמצא על הרצף, וסובל גם מסכיזופרניה וסוכרת, אבל קשיים אלה לא מנעו ממנו להגשים את חלומותיו. בנחישות ובתמיכה אוהבת של ההורים ובעזרת מינון נכון של תרופות, הוא הגיע לאיזון ובשנה שעברה הגשים את חלום חייו להצטרף לצה"ל במסגרת "גדולים במדים".
"החלום שלי היה להיות כמו כולם, ולעולם לא לתת למוגבלות שלי להפריע להצלחה שלי", אומר רוני. "והצלחתי בכך. אני חייל מן המניין! אני מחזיר טובה לעם ולמדינה שלי, אני רוצה שכמה שיותר ילדים כמוני יצליחו". זו הייתה אחת הסיבות שרוני התנדב להעביר טאבלטים לילדים עם מוגבלויות בדרום. בימים האחרונים הוא בילה שמונה שעות בניידת הטאבלטים של "גדולים במדים". במהלך החלוקה היו לא פעם אזעקות, אבל רוני היה נחוש לסיים את הרשימה. "אני יודע כמה זה חשוב ואני דבק במשימה", סיכם.